06-06-2016: Nationaal Congres Citymarketing
Maandag 6 juni 2016 vindt in het stadhuis van Arnhem de negende editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). Het congres is de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor mensen werkzaam in marketing en promotie bij overheid, in de publiek- private sector, wetenschap en bedrijfsleven en heeft inmiddels bij menig marketingprofessional een vaste plaats op de jaarkalender ingenomen. Tijdens het congres wordt tevens voor de 7e keer de Nationale Citymarketing Trofee uitgereikt aan "de beste citymarketing gemeenten van Nederland”.
Deze editie van het NCC heeft als thema ‘Binnenstad aanjager van citymarketing’. Er gebeurt momenteel veel in binnensteden, heel veel. Na het vertrek van De Bijenkorf uit onder andere Arnhem en Enschede, hebben ook het faillissement van de V&D en de schoenwinkels van Macintosh binnensteden redelijk op z’n kop gezet. Aan de andere kant zien we de positieve effecten van het groeiende aantal vestigingen van de Primark en de komst van de markthallen in Rotterdam en Amsterdam. De herontwikkeling van panden en gebieden in de binnensteden staat hoog op de agenda, evenals de aanpak van winkelleegstand. Als verbinder tussen de vele betrokken partijen, zoals de gemeente, binnenstadsmanagement, ontwikkelaars, eigenaren van panden, huurders en investeerders, is de citymarketeer nauw bij deze processen betrokken en kan er ook invloed op uitoefenen.
Meer informatie op: http://www.nationaalcongrescitymarketing.nl/
Topics:Marketing