Geplaatst op: 26-09-2014
Auteur: Marc Gerlings

Staley: “Amsterdam juiste plek voor EAS”

Staley: “Amsterdam juiste plek voor EAS”

Karen Staley, vice president IAAPA Europa kijkt tevreden terug op de attractiebeurs EAS in Amsterdam. Het werd de drukst bezochte editie.

Gisteren sloot de Euro Attractions Show in Amsterdam haar deuren. De afgelopen drie dagen (23-25 september) waren er behalve een recordaantal standhouders ook nog eens een recordaantal bezoekers op de grootste beursvloer uit de geschiedenis van de EAS.

Karen Staley, vice-president van de Europese overkoepeling van de attractieparkenbranche, IAAPA: "Opnieuw heeft Amsterdam aangetoond dat het de juiste plek is voor onze show. Met vele projecten in Noordwest-Europa en met een sterke en dynamische industrie in de Benelux, hadden we vooraf hoge verwachtingen, maar deze zijn zelfs overtroffen.”


Bijna 11.000 bezoekers
Volgens de eerste tellingen kwamen zo’n 10.750 bezoekers dit jaar naar de beurs in de RAI Exhibition and Conference Center. Dit is in vergelijking met de vorige editie in Parijs een stijging van maar liefst 26%. De bezoekers kwamen uit zo'n 100 landen en ongeveer een derde kwam uit Nederland.

Opmerkelijk was het groeiende bezoek van vertegenwoordigers van campings, winkelcentra en indoor speelhallen.

Inspirerende seminars
Parallel aan de beurs vond er een educatief programma plaats met meer dan 20 uur aan seminars. Ook hiervoor was de aandacht overweldigend. Vooraanstaande sprekers gaven aan meer dan 1.800 toehoorders hun visie op zaken als social media, inzet van bestaande characters/merken, organisatie van evenementen en personeelsontwikkeling. Voor specifiekere doelgroepen waren er workshops als het IAAPA Institute voor Attractions Managers, het IAAPA Safety Institute, het Young Professionals Forum, een forum voor waterpark managers en een symposium voor de zogeheten fec's (family entertainment centers zoals indoorspeelhallen). Beursbezoekers konden ook deelnemen aan uitstapjes naar enkele parken in Nederland en Duitsland waar zij een kijkje achter de schermen kregen.

EAS gaat in 2015 in noordelijke richting
In 2015 is de Euro Attractions show georganiseerd in het Swedish Exhibition and Congress Center in Gothenburg. Daar zal van 6 tot en met 8 oktober de Europese attractie-industrie zich weer verzamelen om kennis te nemen van de nieuwste ontwikkelingen.
Trefwoorden: IAAPA, Staley, EAS, Amsterdam, attracties, leisure, retail, kamperen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Exclusief voor leden
Cash betalen vooral populair in buitenland
Menig toerist die Nederland bezoekt is verrast over de digitale betalingen terwijl zij met fysieke euro's in de hand staan. In Europa is cash nog steeds populair maar andere vormen van betalen groeien snel.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...