Geplaatst op: 24-10-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Wereldtoerisme blijft ondanks spanningen groeien

Wereldtoerisme blijft ondanks spanningen groeien
De eerste zes maanden van 2014 is het internationaal toerisme met 4,6% gegroeid. De UNWTO registreerde in totaal 517 miljoen toeristen, 22 miljoen meer dan in dezelfde periode van 2013.

De groei was het sterkst in Noord-, Midden- en Zuid-Amerika (+6%), gevolgd door Azië (+5%) en Europa (5%). Kijken we naar subregio dan groeide het toerisme het sterkst in Zuid-Azië (+8%), Noord-Europa (+8%), Noord-Oost Azië (+7%) en en Zuidelijk Mediterraan Europa (+7%).

De groei is in lijn met de verwachting van UNWTO (4% tot 4,5%) voor heel 2014. Het aantal internationale toeristen is sinds 2010 met gemiddeld 5% per jaar gegroeid. "Ondanks de geopolitieke en economische uitdagingen blijft het aantal toeristen groeien", zegt secretaris-generaal Taleb Rifai in een reactie op de cijfers. "Een trend die zich vertaalt in meer economische groei, meer export en meer banen."

Tabel 1: Groei internationaal toerisme, januari-juni 2014

Amerika
+6%
Azie & Pacific
+5%
Europa
+5%
Afrika
+3%
Midden Oosten
-4%
Totaal+4,6%



Link: http://media.unwto.org/press-release/2014-09-15/international-tourism-5-first-half-year
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, internationaal toerisme, unwto

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...