Geplaatst op: 07-11-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Recreatiesector lanceert eigen marketingplatform Elkeplek.nl

Recreatiesector lanceert eigen marketingplatform Elkeplek.nl

Deze week is tijdens de Recreatie vakbeurs in Hardenberg het branche brede marketingplatform voor de recreatiesector Elkeplek.nl gelanceerd. Het betreft een soft-launch. Met deze lancering is een belangrijke stap gezet richting een eigen marketingplatform voor de sector dat zal gaan bijdragen aan een rendementsverbetering voor alle bedrijven.


Het initiatief voor Elkeplek.nl (nu alleen nog te bekijken via http://beta.elkeplek.nl) is ontstaan vanuit branchevereniging RECRON en wordt uitgevoerd door Recreatie Nederland BV. Deze laatste is een zelfstandige organisatie, opgericht door Jan ten Hoor (ex RECRON) en Jeroen Wilhelm (ex Funda). RECRON is toezichthouder en er zijn afspraken gemaakt over de maximale boekingsfee die Elke Plek de leden in rekening mag brengen. Tevens vloeit een deel van de omzet van Elke Plek via RECRON terug naar de sector.


Groot potentieel
Vanaf de start zijn op Elkeplek.nl ruim 2.000 recreatiebedrijven uit geheel Nederland te vinden. Deze zijn verdeeld over 6 sectoren, te weten: kampeerbedrijven, bedrijven met verhuuraccommodaties, groepsaccommodaties, buitensportbedrijven, zwembaden, sauna & wellness en dagattractie-bedrijven. "We beginnen nu met alle RECRON leden maar Elke Plek is toegankelijk voor iedere recreatieondernemer in Nederland. Juist het grote en volledige aanbod is de unieke kracht van Elkeplek.nl”, aldus Jan ten Hoor.


Boeken bij de bron
De consument kan via de site uitgebreid zoeken in het aanbod. Voor de bedrijven die dat willen worden prijzen en beschikbaarheid getoond. Hiervoor wordt gekoppeld met de belangrijkste boekingssoftwarepakketten. Zodra de consument gaat boeken, wordt rechtstreeks de boekings-pagina van het betreffende recreatiebedrijf op ElkePlek.nl getoond. "Onderzoek heeft aangetoond dat er enorm veel boekingsprocedures zijn. Wij willen dat niet tot één verplicht systeem samenvoegen omdat dat de ondernemers zou frustreren.” Zegt Jeroen Wilhelm. "Daarnaast biedt deze aanpak voor de consument meer zekerheid. Zijn boeking en eventuele betaling wordt direct gedaan bij het recreatiebedrijf waar hij gaat verblijven. Wij noemen dat Boeken bij de bron.”


Bezoekers
De eerste versie van Elke Plek is nu online en zichtbaar via http://beta.elkeplek.nl. In de komende maanden wordt de data van de recreatiebedrijven verder ingevoerd. Het gaat hierbij om foto’s en teksten. Uiteindelijk geeft Elke Plek een uniek overzicht van de gehele recreatiesector van waaruit een enorme aantrekkingskracht richting de consument zal uitgaan. Zodra de site gevuld is, start de marketingcampagne richting consument. Dit zal begin 2015 plaatsvinden.


Meer voor groepsaccommodaties
Voor de groepsaccommodaties op Elke Plek is het platform meer dan alleen een boekingswebsite. Met deze groep bedrijven uit de sector heeft Elke Plek speciale afspraken gemaakt. Naast de volwaardige aanwezigheid op Elkeplek.nl, gaat Recreatie Nederland ook specifiek voor alle groepsaccommodaties invulling geven aan de marketing.

Link: http://beta.elkeplek.nl/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, boekingen, campings, bungalowparken, boekingsplatform, recron, buitensport, zwembaden

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...