Geplaatst op: 07-11-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Zeeland zet lidmaatschappen aan de dijk

VVV Zeeland zet lidmaatschappen aan de dijk
De VVV Zeeland stopt op 1 januari 2015 met de lidmaatschappen. Ondernemers kunnen dan zelf kiezen welke diensten en producten ze van de VVV afnemen. "Ik geloof helemaal niet in lidmaatschappen", stelt directeur Patrick Polie in een exclusief interview voor NRIT Magazine "Je betaalt dan als bedrijf een bedrag en het is onduidelijk wat je ervoor terug krijgt."

Ondernemers kunnen uit het nieuwe productenoverzicht zelf de diensten en producten kiezen die ze van de VVV willen afnemen. Ook Polie beseft dat dit een spannende operatie is maar hij ziet geen andere weg: "Het is een risicovolle exercitie maar ik ben er van overtuigd dat als we die slag nu niet maken, de ontevredenheid bij ondernemers zal gaan toenemen. Nu weten we die ondernemers te behouden en te motiveren omdat het veel duidelijker wordt wat de VVV voor ze doet.”

Commerciële slag
In Zeeland maken ze tegelijkertijd een behoorlijk forse commerciële slag. Volgens Polie met een duidelijke salesbenadering: "We hebben echt een salesteam en een servicedesk ingericht om gasten en ondernemers te woord te staan. Dat is wel een andere aanpak dan bij veel andere VVV’s. Die meer commerciële aanpak onderscheid ons. Dat wij opereren met slechts 28% overheidsbijdrage is daarvan een direct gevolg en uniek in VVV-land.” Het geheim van de VVV Zeeland is de kunst om op lokaal niveau de ondernemers te helpen maar op Zeeuws niveau de krachten te bundelen. "Dat vereist dat je met je voeten in de klei
staat”, zegt Polie.

Tools voor ondernemers
In Zeeland zien ze de VVV-kantoren als de centrale plek in de regio maar ook de ondernemer speelt tegenwoordig een rol in het informatieproces naar de consument. VVV Zeeland heeft daarom een serie tools voor ondernemers ontwikkeld: "Het Zeeuws Informatie Distributie Systeem. Dat is narrowcasting, touchscreens, print applicaties, widgets, noem maar op. Daar kan een ondernemer zijn eigen informatie combineren met omgevingsinformatie die door de VVV wordt gevoed. Daarmee faciliteren we die ondernemer helemaal voor zijn mini VVV-tje.”
Topics:Marketing
Trefwoorden: zeeland, vvv, marketing

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...