Roompot wil alleen nog maar aan de kust uitbreiden
Roompot
gaat alleen nog maar op kustlocaties uitbreiden. Dat zei CEO Jurgen van Cutsem
deze week tijdens de door Pleisureworld
georganiseerde ‘Tour Behind The Scenes’ op Vakantiepark Hof Domburg. Het van
oorsprong Zeeuwse recreatiebedrijf wil verder een flinke kwaliteitsslag maken
en veel gastgerichter werken.
Roompot krijgt wekelijks aanbiedingen om parken in het binnenland over te nemen maar daarin is men niet geïnteresseerd. Deze scherpe keuze van Roompot vloeit voort uit de focus op de Duitse en Belgische gasten die in Nederland vooral naar de kust trekken. Het meeste publiek komt nog uit Nederland (70%) maar de groei zit vooral in de Duitsers (23%) en Belgen (8%) die in toenemende mate de kustlocaties van Roompot ontdekken. Om een park optimaal bezet te krijgen, is een gezonde mix van Nederlandse, Duitse en Belgische gasten, vanwege de verschillende vakantieperiodes, noodzakelijk. Roompot ziet daarom alleen groei in kustparken.
Roompot
wil verder af van het imago van prijsvechter. Om dat te realiseren moet de
kwaliteit van zowel de bungalows als de centrumvoorzieningen omhoog. Daarom
worden op alle parken de huisjes gerestyled en de centrumvoorzieningen
aangepakt. Roompot is op Hof Domburg al druk doende met de restyling en
verwacht de eerste 32 nieuwe huisjes in december op te kunnen leveren. Roompot
zet ook het mes in de vele typen bungalows heeft vanaf 2016 nog maar drie typen
huisjes in de verhuur als het gaat om kwaliteitsniveau.
Lees hier het complete verslag van de Tour Behind The Scenes.