TV-reclame voor Gelderse Streken succesvol
![TV-reclame voor Gelderse Streken succesvol](images/20150315_215630.jpg)
De TV-reclames die Gelderland rond de actie Gelderse Streken
in het voor- en najaar van 2014 op NPO 1, 2 en 3 heeft uitgezonden, zijn
positief door het Nederlandse publiek ontvangen. Bijna een derde voelde zich door de commercial aangezet om Gelderland te bezoeken.
Deze spots zijn middels een STER-panelonderzoek onderzocht en daaruit is gebleken dat de commercials succesvol waren. De resultaten zijn afgezet (benchmark) tegenover alle onderzochte commercials door STER en tegenover de commercials uit de branche reizen/toerisme:
- De commercial geeft een goed gevoel - 53% - t.o.v. 22 % alle commercials en 26% branche T/R
- De commercial geeft me het gevoel dat de Gelderse streken echt wat voor mij zijn – 26 % - t.o.v. 9 % alle commercials en 10% branche T/R
- Deze commercial zet mij aan om Gelderland te bezoeken – 28 % - t.o.v. 10 % alle commercials en 9% branche T/R
"Het doel van de campagne is mensen te interesseren voor een bezoek aan Gelderland. Meer bezoekers leiden tot meer bestedingen en meer werkgelegenheid in Gelderland. Daarom steunen we vanuit de provincie deze campagne. Dan is het heel mooi te zien dat het mensen aanspreekt”, aldus Gelders gedeputeerde Jan Jacob van Dijk.
Naast de commercials is ook een grote Social mediacampagne opgezet om bekendheid voor de Gelderse Streken te genereren. De Social Media campagne Gelderse Streken bereikt inmiddels 20.000 volgers per dag.