Geplaatst op: 10-12-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

26 miljoenste toerist voor Thailand

26 miljoenste toerist voor Thailand
Sanphet Prasat Palace, Ancient City, Bangkok, Thailand
Thailand heeft onlangs de 26 miljoenste bezoeker van 2015 mogen verwelkomen. Hiermee is het totaal aantal bezoekers van vorig jaar (24,8 miljoen) al overtroffen. Het bezoekersaantal is binnen 10 dagen van 25 miljoen naar 26 miljoen gestegen. Thailand verwacht dat het jaardoel (28,8 miljoen bezoekers) nog zal worden overtroffen.


De 26 miljoenste bezoeker, Tommy Jeppsson uit Noorwegen, werd verwelkomd door de minister van Toerisme en Sport op Bangkok’s Suvarnabhumi Airport met een speciale ceremonie.


Thailand’s Luckiest Visitor

De 26 miljoenste bezoeker werd, net als alle andere miljoenste bezoekers, verwelkomt door TAT met een ‘Thailand’s Luckiest Visitor’ welkomstceremonie. Hij ontving twee retourtickets naar Thailand, een voucher voor vijf nachten in een luxe accommodatie, een mobiele telefoon en zeven dagen internet voor tijdens zijn trip.


Discover Thainess’ campagne

Deze welkomstceremonies maken deel uit van TAT’s ‘2015 Discover Thainess’ campagne dat Thailands meest charmante attracties benadrukt: de diversiteit aan bestemmingen, de pittige smaken van het Thaise eten, de kleuren van de Thaise tradities, festivals en cultuur, en de vriendelijkheid van de Thaise mensen. De welkomstceremonies zijn dankzij succes verlengd tot 31 december 2015 om zo het beste jaar ooit te vieren op het gebied van toeristische aankomsten.


"We willen graag iedereen bedanken voor het selecteren van Thailand als reisbestemming. November en december behoren tot de fijnste maanden om Thailand te bezoeken. Tijdens deze periode kunnen toeristen genieten van een koel briesje in de meeste delen van het land, is zee met een strakblauwe lucht in het zuiden gegarandeerd en zijn er tal van leuke activiteiten en festivals door het hele land”


Minister H.E. Kobkarn


Doelen 2015 overtroffen

Het totale aantal van 24,8 miljoen bezoekers van vorig jaar is nu al overtroffen. Volgens cijfers van het Ministerie van Toerisme en Sport heeft Thailand tijdens de eerste 10 maanden van 2015 24,36 miljoen bezoekers ontvangen en Thailand verwacht dat het doel van 28,8 miljoen van dit jaar overtroffen zal worden.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, thailand

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...