Geplaatst op: 22-02-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Zeeland opent eerste Inspiratiepunt in Domburg

VVV Zeeland opent eerste Inspiratiepunt in Domburg
Wethouder René Molenaar (l), Gedeputeerde Carla Schönknecht (m) en VVV directeur Patrick Polie (r) zetten een stap in de VVV 2.0. Foto: Bart van der Putten
De VVV Domburg is de afgelopen weken omgetoverd van een VVV-winkel naar een eigentijds VVV-Inspiratiepunt. Het moet een startpunt zijn voor inspiratie en beleving van de omgeving en veel minder winkel. Vrijdag hebben de Zeeuwse gedeputeerde Carla Schönknecht, wethouder René Molenaar van de gemeente Veere en VVV-directeur Patrick Polie het nieuwe VVV-Inspiratiepunt in Domburg geopend. Op diezelfde dag opende op Amsterdam CS de  I amsterdam Store waar het kopen van leuke en unieke souvenirs juist centraal staat. 




Volgens de VVV stelt de consument van vandaag de dag hoge eisen aan hoe en waar hij op vakantie gaat. De gast heeft al heel veel gezien en gedaan, en wil op andere manieren geïnformeerd worden. De gast is daarbij continue op zoek naar nieuwe belevenissen. Dit heeft ook gevolgen voor de rol van de VVV.


Van informatie naar inspiratie

VVV Zeeland wil hier op aansluiten door de VVV niet te positioneren als een winkelconcept, maar als een startpunt voor inspiratie en beleving van de omgeving. Bij de inrichting via het nieuwe concept speelt het DNA van de plaats of regio een belangrijke rol. Zo is in Domburg gebruik gemaakt van hout van echte strandpalen. Maar bijvoorbeeld in een stad als Vlissingen zou het maritieme karakter van de stad een belangrijke rol spelen. Iedere Zeeuwse VVV krijgt daarmee een eigen lokale uitstraling, waarbij het VVV merk het verbindende element is.


Verhalen vertellen

In het nieuwe inspiratiepunt kom je verhalen tegen over Zeeland en Domburg in het bijzonder. Denk hierbij aan het verhaal van dr. Mezger die de Europese adel naar de stad Domburg bracht. Of Mondriaan en Toorop die zich voor hun schilderijen lieten inspireren door het Zeeuwse licht. Of verhalen over de bijzondere natuur in de omgeving, zoals de natuurgebieden Manteling of Oranjezon. Via interactieve toepassingen (koptelefoons, videoschermen, touchscreens etc.) krijg je op een leuke manier tips over de omgeving en inspiratie voor je verblijf in Zeeland. In de speciale Green Room kun je bovendien op een hele bijzondere manier op de foto.


Toeristisch informatiescherm

In het inspiratiepunt zijn verschillende interactieve schermen te vinden. Er is een informatiescherm achter het raam die vanaf buiten, ook buiten de openingstijden van het inspiratiepunt, bedienbaar is. Via dit scherm kunnen gasten zien waar er nog beschikbare accommodaties zijn, krijgen ze tips op basis van het actuele weer, of kan men op zoek naar restaurants in de omgeving, etc.


Pilotstore Domburg

VVV Domburg is als eerste Zeeuwse VVV ingericht volgens de nieuwe formule. VVV Zeeland heeft de ambitie in de komende jaren de 17 VVV-Inspiratiepunten om te vormen tot een eigentijds inspiratiepunt. Hierbij wordt iedere VVV maatwerk en speelt het lokale DNA van de omgeving een belangrijke rol. Eind 2016 zullen ook de VVV Oostkapelle en de VVV Kamperland volgens de nieuwe formule worden ingericht.


Lees hier alles over de nieuwe digitale marketingstrategie van VVV Zeeland.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, vvv, zeeland

CELTH





||| Nieuws |||

13/02/25
Verkiezing Leukste Uitje weer terug in 2026
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...