Geplaatst op: 25-02-2016
Auteur: Marc Gerlings

CELTH houdt workshop bezoekersdruk steden tijdens ITB

CELTH houdt workshop bezoekersdruk steden tijdens ITB
CELTH

ITB Kongress, het congresdeel van de reisvakbeurs ITB, heeft kenniscentrum CELTH gevraagd de jongste resultaten te tonen uit het onderzoek naar het terugdringen van bezoekersdruk in grote toeristische steden. Op 10 maart om 12:30 vindt de presentatie plaats in Hal 4.1, in de kamer Regensburg.


Innovatieve wijze data verzamelen
Het onderzoeksteam maakte zoveel mogelijk gebruik van native speakers in de diepte-interviews op locatie en de teams die bewoners geïnterviewd hebben. Daardoor werd niet eerder waargenomen informatie verzameld. Op dit moment vindt nog kwantitatief onderzoek plaats onder bewoners.


Verrassende eerste oplossingen
De eerste resultaten laten verschillende oplossingsrichtingen zien, en tegelijkertijd blijken er ook een aantal opmerkelijke instrumenten door de verschillende steden te worden ingezet. Tijdens deze workshop worden deze eerste bevindingen bediscussieerd.


Door de aanpak en het gezamenlijk met de steden zoeken naar oplossingen komt nieuwe praktische kennis binnen bereik, die zowel voor onderwijs als de bestemmingen van groot belang is.

De European Tour Operator Association neemt deel in het onderzoek, en deze organisatie ziet ook een duidelijke rol in het zoeken naar oplossingen voor de reisindustrie.


Voor informatie over de workshop

Albert Postma in 2015 bij de presentatie van het onderzoek, voor een volgepakte zaal. Het seminarprogramma van ITB Kongress is vrij toegankelijk voor de vakbezoekers.
Trefwoorden: CELTH, steden, NHTV, Stenden, bezoekersdruk

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...