Geplaatst op: 22-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Twee nieuwe attracties voor Amsterdam

Twee nieuwe attracties voor Amsterdam
Amsterdam krijgt er dit voorjaar twee publiekstrekkers bij.

Aan het IJ gaat het observatiedek op de A'dam Toren open en op de Dam krijgt rariteitenkabinet Ripley's haar eerste Nederlandse vestiging.


Lookout!

Het observatiedek op A'Dam Toren aan het IJ in Amsterdam-Noord heeft de naam Lookout gekregen en gaat op 14 mei open. Bezoekers kunnen zowel buiten op het dek als binnen in het café-restaurant op de 20ste verdieping van het uitzicht genieten. Er wordt nog aan een grote schommel gebouwd zodat je over de rand kunt schommelen.



Kaartjes voor deze 85 meter hoge toren kosten voor volwassenen in de voorverkoop € 15,-, kaartjes aan de kassa zijn € 2,- duurder. Elke bezoeker krijgt een digitale foto van zijn bezoek. Het 360-graden dek is elke dag geopend van 10:00 tot 22:00. De lift is razendsnel en brengt de bezoekers in 22 seconden naar boven. Bezoekers kunnen een timeslot voor hun bezoek reserveren. Het café-restaurant op de 20ste verdieping dat overdag onderdeel uitmaakt van Lookout gaat na zonsondergang verder als nachtclub. Op de 18e verdieping komt een exclusieve club die alleen voor leden toegankelijk is. In de toren komen ook kantoren, een loft, vergaderzalen, een hotel en een kelderbar.



Ripley's Believe It or Not

Op de Dam in de stad opent ook in mei het rariteitenkabinet Ripley's Believe It or Not. Robert Ripley leefde van 1890 tot 1949 en wordt beschouwd als de moderne Marco Polo. Hij bezocht meer dan 201 landen en nam veel bijzondere voorwerpen mee naar huis. Vreemde voorwerpen en bijzondere verhalen vormen de basis van de attractie. Ripley's heeft al meer dan dertig vestigingen in tien verschillende landen. De attractie moet het eerste jaar driehonderdduizend bezoekers trekken. Kaartjes kosten twintig euro voor volwassenen, kinderen betalen vanaf vier jaar achttien euro, daaronder is de entree gratis. Bang voor rijen op de Dam hoeven we niet te zijn want de wachtrij bevindt zich in het pand. Ripley Entertainment inc. is gevestigd in Orlando en onderdeel van het Canadese Jim Pattison Group. Elk jaar bezoeken 12 miljoen mensen een vestiging van Ripley Entertainment. Ripley is een franchiseformule. 


Trefwoorden: attracties, amsterdam

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiƫle injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...