Geplaatst op: 30-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Zaandam zet studenten in op nieuw VVV-punt

Zaandam zet studenten in op nieuw VVV-punt
v.l.n.r. Marieke Vesseur (Sugarstars), Dennis Straat (wethouder Zaanstad), Marc Vesseur (Sugarstars), Eduard Pieter Oud (zakelijk directeur Amsterdam Marketing)

Zaandam heeft in het centrum een VVV-informatiepunt geopend. Het informatiepunt dat is gevestigd in een gebakswinkel Sugarstars wordt gerund door ROC-studenten en moet uitgroeien tot een volwaardige VVV.


Het nieuwe Zaanse VVV i Point werd geopend door wethouder Dennis Straat van Zaanstad en zakelijk directeur Eduard Pieter Oud van Amsterdam Marketing. De sterke groei van het toerisme in de Zaanstreek heeft de afgelopen jaren geleid tot een toenemende behoefte aan informatie en persoonlijke dienstverlening op toeristisch gebied. Met het nieuwe VVV-punt in het pand van Sugarstars op het Stadhuisplein wordt aan die behoefte tegemoet gekomen. Zaandam had lange tijd alleen in het Innhotel en op de Zaanse Schans een digitaal informatiepunt.


"We zijn er een tijd mee bezig geweest. Mooi dat het voor het zomerseizoen is gelukt. De behoefte bij de organisaties in de toeristische sector was groot en we zien natuurlijk ook steeds meer bezoekers naar Zaanstad komen. De Zaanse Schans is Nederlands grootste internationale trekpleister en het nieuwe stadshart en het industriële erfgoed trekken ook meer en meer bezoekers. Met de aanwezigheid van het VVV kunnen we die mensen beter van dienst zijn door informatie te verstrekken over ons aanbod en bevorderen dat ze meer tijd in de Zaanstreek doorbrengen. Verder kunnen we ze ook beter spreiden over onze regio en al het moois dat we te bieden hebben.”


Wethouder Straat, Zaanstad


Zeven dagen per week open

Zaanstad heeft de toeristische informatie in de voorgaande jaren met name in digitale vorm verstrekt. In het nieuwe informatiepunt in het centrum van Zaandam ontvangen bezoekers zowel digitale informatie als persoonlijke advisering zoals de verwijzing naar horeca en arrangementen. Verder wordt promotiemateriaal zoals brochures en plattegronden verstrekt en zijn er souvenirs en lokale producten te koop. Op deze manier wordt een begin gemaakt met een toeristische poort van Zaanstad voor Nederlandse en internationale bezoekers en natuurlijk voor bewoners. Het VVV is gevestigd in de winkel van Sugarstars; één van de groene huisjes op het Stadhuisplein, en is zeven dagen per week geopend. De vestiging begint als een zogeheten i Point en moet de komende tijd uitgroeien tot een volledig VVV-agentschap. Afstuderende ROC-studenten verzorgen de toeristische informatieverstrekking en dienstverlening.


Inzet is langer verblijf

Belangrijke insteek van het Zaanse VVV i Point is dat bezoekers van Zaandam zich niet alleen op de Zaanse Schans richten, maar ook naar de andere toeristische trekpleisters van Zaanstad gaan. Zo verblijven ze langer in de Zaanstreek en ondernemen ze meer in de streek. De opening van het VVV past in het streven van de gemeente Zaanstad om het toerisme een kwaliteitsimpuls te geven, zowel aan de aanbodkant als qua bezoekersaantallen. Bovendien draagt het beter uitdragen van de Zaanse trekkers bij aan de regionale behoefte om toeristen die Amsterdam en de Metropoolregio bezoeken, meer over de regio te verspreiden.


Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, noord-holland

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...