Geplaatst op: 11-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Waarom wint de Beerze Bulten zoveel prijzen?

Waarom wint de Beerze Bulten zoveel prijzen?
Toen Gerrit-Jan Hagedoorn van Vakantiepark De Beerze Bulten zijn presentatie hield op het congres Het Vakantiepark van de Toekomst wist hij nog niet dat hij enige uren daarna met de award ‘Het vakantiepark van de toekomst 2017’ in de hand zou staan. Toch waren de voortekenen wel aanwezig en is het zeker geen toeval dat de Beerze Bulten zoveel prijzen wint. Met passie, focus, innovatie en op tijd bijsturen kun je in 2017 succesvol een camping exploiteren. Maar dan moet je wel iets meer doen dan het gras maaien, het toiletgebouw schoonmaken en de slagboom openen.


De Beerze Bulten werd begin dit jaar door de ANWB nog uitgeroepen tot Beste Vakantiepark van Europa en dan mag je stellen dat je wel wat goed doet. Maar de Hagedoorntjes staan bekend om hun nuchtere mentaliteit en zo startte Gerrit-Jan ook zijn presentatie. "Dan zie je op een ochtend een niet zo beste Zoover-recensie en dan sta je na de euforie weer snel met beide benen op de grond.” Maar niet om bij de pakken neer te zitten want zo zitten de Hagedoorntjes niet in elkaar. Ze hebben een drive dat alle gasten ambassadeurs van de Beerze Bulten moeten worden en de medewerkers vooral trots op het bedrijf zijn. Inmiddels staat met Gerrit-Jan Hagedoorn alweer de derde generatie aan het roer en is het bedrijf uitgebouwd naar 580 kampeerplekken 65 accommodaties waar jaarlijks tussen de 70.000 en 80.000 gasten verblijven. Dat is nog zonder de dagtoeristen die het Family Entertainment Center Giga Konijnenhol, zwemparadijs en horeca weten te vinden.


Snel geschakeld naar accommodaties en weer terug naar kamperen

De Beerze Bulten zag zo’n vijf jaar geleden een terugloop in het kamperen. Voor het bedrijf de aanleiding om het aantal accommodaties uit te breiden van 15 naar 65. De laatste drie jaar is kamperen weer in opkomst en maakt het bedrijf qua uitbreiding van accommodaties een pas op de plaats. De Beerze Bulten kent een goede bezetting en is in het hoogseizoen vijf weken vol. Daarnaast zijn de ook de meivakantie en Pinksteren uitverkochte dagen voor de camping.


Verblijfsaccommodaties verspreid op de camping

De diverse verblijfsaccommodaties staan heel bewust verspreid op het kampeerterrein want ook de huurders van de accommodaties moeten het campingevoel meekrijgen. "Je staat echt op een camping maar wel met de luxe van een accommodatie”, vertelde Gerrit Jan. In de groepsaccommodatie heeft elke slaapkamer zijn eigen badkamer en één slaapkamer is geschikt gemaakt voor minder validen.


Innoveren en creatief denken centraal

Innovaties waren er in de loop der jaren volop bij de Beerze Bulten, het indoor speelparadijs Giga Konijnenhol was er eentje, net zoals de musical en het ondergrondse sanitair. Nadeel van succes is dan weer dat je na een eerste pilot ook de andere toilethuizen moet vernieuwen.


Family Entertainment Center geheel vernieuwd

Het Family Entertainment Center Giga Konijnenhol is dit jaar helemaal gerenoveerd en uitgebreid met speelconcepten van Active Construction. De bowlingbanen zijn van een Braziliaans concept en de nieuwe horeca staat op een nieuw kwaliteitsniveau. Alle plastic bekers en bordjes zijn in de container verdwenen.


Zwemlessen voor zowel verblijfs- als dagtoeristen

Bijzonder aan de Beerze Bulten is dat het zwembad ook opengesteld is voor dagtoeristen en zwemlessen. Heel wat mensen hebben daar inmiddels hun zwemdiploma gehaald maar ook verblijfsgasten kunnen een voorseizoenarrangement nemen zodat de kinderen in de zomer veilig kunnen zwemmen.


Creatief animatieteam

Wereldberoemd is de wellness, beauty en fitness van de Beerze Bulten waarbij de Bootcamp nog wel een publicitair duwtje in de rug kan gebruiken. De zwemplas met speeltoestellen is voor de gasten een vaste waarde en reden om toch maar weer voor de Beerze Bulten te kiezen. Niet onbelangrijk is ook het animatieteam dat in de zomer elke week een musical opvoert met de kinderen van de camping. De cd met de liedjes, die elk voorjaar uitkomt, is een verkoopsucces en zorgt ervoor dat veel kinderen voordat ze op de camping aankomen de liedjes al kunnen meezingen. In de hoofdrol altijd de mascotte van de camping Bultje die elke twee weken de thuiswedstrijd van voetbalclub Heracles mag opvrolijken.


Eigen bier

Nieuw dit jaar is het eigen bier dat de camping van Brouwerij Beerze (whats in a name!) uit het Brabantse Vessem betrekt. Bij de personeelsselectie is enthousiasme en kunnen glimlachen een van de belangrijkste kwalificaties.


Eigen evenementen

Aandacht probeert de Beerze Bulten elk jaar met een wereldrecordpoging te trekken. Of het jaarlijkse familiefestival Wortelpop.


Samenwerking en duurzaamheid belangrijke speerpunten voor de toekomst

In de toekomst ziet Gerrit-Jan vooral samenwerking als een belangrijk speerpunt. Met de samenwerking in Holland Topcampings is de eerste stap al gezet. Acht Nederlandse topcampings proberen op dit platform elkaar in de marketing te versterken.


Daarnaast ziet Gerrit-Jan duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen als een belangrijke toekomstlijn. Het bedrijf heeft al een Gouden Green Key en ondersteunt de Bultje Foundation die kinderen 100% kind wil laten zijn.


Slechtweervoorzieningen essentieel

Bij de consument blijft de behoefte aan slechtweervoorzieningen bestaan en kampeerbedrijven doen er volgens Hagedoorn goed aan daarin te investeren. Eigen wensen had hij ook nog wel. Zo is de investering in privésanitair op kampeerplekken aanstaande waarmee deze net als de accommodaties winterhard worden. De Beerze Bulten is vanwege het FEC, zwembad, wellness en fitness al jaren het jaarrond open.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, horeca, zwembaden, campings, kampeerterreinen, bungalowparken, fec, wellness, evenementen

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...