Geplaatst op: 26-07-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Trivago ontwikkelt prijsdashboard voor hoteliers

Trivago ontwikkelt prijsdashboard voor hoteliers
Trivago heeft een dashboard voor hoteliers ontwikkeld waarmee ze hun prijsstrategie kunnen optimaliseren. Ze krijgen toegang tot data over marktvraag en meer dan 5 miljard kamerprijzen. Daarmee kunnen ze zich online beter competitief opstellen. Trivago laat zowel het zoekvolume als de prijzen zien in de statistieken die getoond worden op een overzichtelijk dashboard.


Datagebruik wordt steeds belangrijker bij het maken van beslissingen die toekomstig succes bepalen. Trivago biedt hoteliers uit de hele wereld nu inzicht in meer dan 5 miljard kamerprijzen. Dankzij de nieuwe feature 'Prijzen vergelijken' van trivago kunnen hoteliers objectieve en uitgebreide data over de marktvraag en prijzen van concurrenten inzien, waardoor ze op één dashboard kamerprijzen van meer dan 250 boekingssites en officiële hotelwebsites kunnen vergelijken.


Actueel inzicht in de markt

Uit business intelligence data van trivago komt naar voren dat onafhankelijke hoteliers die zichtbaar zijn op trivago gemiddeld 8.000 prijzen per jaar online zetten. Johannes Thomas, Chief Revenue Officer en managing director van trivago: "We begrepen dat het voor hoteliers lastig is om prijzen van concurrenten te vinden, controleren en analyseren, omdat de prijzen verspreid staan over honderden boekingssites." Hij voegt hieraan toe: "Al snel realiseerden we ons dat de prijsvergelijkingen die wij aan reizigers bieden ook erg waardevol zijn voor hoteliers. Daarom hebben we een rate shopper ontwikkeld die hoteliers niet alleen eenvoudig en praktisch inzicht geeft in deze data, maar ook in data over het zoekvolume van reizigers, waaruit hoteliers de wisselende marktvraag kunnen aflezen. Er is geen enkele andere rate shopper die dergelijke informatie aanbiedt in deze combinatie, in deze hoeveelheid en met deze mate van detail."



Snel inspelen op ontwikkelingen

In plaats van het vergelijken van data van slechts enkele boekingssites, verzamelt de feature 'Prijzen vergelijken' kamerprijzen van meer dan 250 boekingssites. Bovendien maakt het hoteliers gemakkelijk om per kamertype of andere variabelen te vergelijken. De feature stelt hoteliers ook in staat om snel te reageren op veranderingen in de markt en om in te spelen op aanstaande regionale evenementen voor het verbeteren van hun RevPAR. De tijdrovende klus om continu de markt, prijzen van concurrenten en van het eigen hotel in de gaten te houden, is hiermee verleden tijd. Zo maakt trivago het hoteliers gemakkelijk om de data in te zien, te begrijpen en te gebruiken om zich online competitiever op te stellen.




Over trivago

trivago, opgericht in 2005, is een wereldwijde hotelzoekmachine met het hoofdkantoor in Düsseldorf. Met meer dan 1,4 miljard sitebezoeken per jaar op 55 websites die in 33 talen zijn vertaald, is trivago een toonaangevende hotelmetasearch voor reizigers uit de hele wereld. Sinds 30 juni 2017 maken meer dan 300.000 hoteliers over de hele wereld gebruik van dit metasearch marketing platform. trivago Hotel Manager is momenteel beschikbaar in tien verschillende talen voor hoteliers in 21 landen. De feature 'Prijzen vergelijken' is beschikbaar voor gebruikers van trivago Hotel Manager PRO, een complete oplossing met aanvullende analysemogelijkheden en promotiemiddelen, waarmee hoteliers zich kunnen onderscheiden op de online markt en in de zoekresultaten.

Link: http://hotelmanager-blog.trivago.com/rate-insights/
Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, hotels, prijzen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...