Geplaatst op: 25-01-2018
Auteur: Marc Gerlings

eSports wordt eindelijk gesegmenteerd

eSports wordt eindelijk gesegmenteerd

Een duidelijke trend is de opkomst van eSports. Dit is het competitief spelen van games. Het speelt in de belevingswereld van millennials en de daarop volgende generatie Z een grote rol. Onderzoeksbureau Motivaction wil nu uitzoeken hoe deze enorme markt met honderden miljoenen spelers gesegmenteerd kan worden.

Bij het onderzoek is ook Fnatic betrokken, 's werelds grootste eSports team. Met het onderzoek stellen Motivaction en marketingbureau 2Basics zich tot doel om de wereldwijde community van eSports fans te segmenteren in heldere profielen.


In het eSports domein zijn ruim 400 miljoen mensen actief, voor het overgrote merendeel in de leeftijdsgroepen millennials en generatie Z. Voor marketeers is dit een interessante, maar ook lastig te doorgronden doelgroep. Behalve dat veel marketeers onbekend zijn met gaming, is het door de veelheid aan type games en bijbehorende type gamers lastig om te bepalen welke game of achterban relevant voor het merk is.


In het eerste eSports Segmentatie Model wordt gekeken naar onder andere waarden, motivaties en lifestyles van de verschillende archetypen gamers ennaar de brandfit van verschillende segmenten gamersmet merken die in het onderzoek meelopen. Daarnaast wordthet eSports medialandschap in kaart gebracht.

Trefwoorden: beleving, onderzoek, strategie, visie, productontwikkeling

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...