|
16/05/24
Wat vinden mensen van werken in de reisbranche? Dat gaat Reiswerk grondig onderzoeken in de komende tijd. Het laatste imago onderzoek dateert van vóór de coronaperiode, hoog tijd om opnieuw te kijken naar hoe de reisbranche als werkgever wordt gezien.
|
16/05/24
De vier formerende partijen hebben een hoofdlijnenakkoord voor een nieuw kabinet gesloten. In het akkoord zelf geen aandacht voor de vrijetijdssector. Het explosieve nieuws zit in de budgettaire bijlage.
|
15/05/24
De brede welvaart is op dit moment heel hoog maar gaat al jarenlang steeds meer ten koste van de mogelijkheden voor volgende generaties. Vooral natuurlijk kapitaal daalt in omvang en kwaliteit, meldt CBS.
|
15/05/24
#Loudbudgeting, de wereldwijde TikToktrend waarbij mensen openlijk praten over budgetteren en besparen, is ook populair onder vakantiegangers. Uit onderzoek van reisapp Skyscanner blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders (48%) aan loudbudgeting doet om geld te sparen voor de zomervakantie.
|
15/05/24
Een groot aantal Nederlanders reist komende zomerperiode naar landen als Frankrijk, Spanje, Italië en Griekenland. Ook Turkije wordt steeds vaker als vakantiebestemming gekozen, zeker in de meivakantie. Het is er op dat moment al lekker warm! Wat wordt jouw vakantiebestemming voor 2024?
|
14/05/24
In het najaar van 2024 introduceert European Sleeper een restauratierijtuig in zijn internationale nachttrein. Deze toevoeging, mogelijk gemaakt door recente investeringen in Europese Sleeper-aandelen, zal van 1 september tot 1 november 2024 proefdraaien.
|
14/05/24
Mobiliteit leidt naast het voordeel van bereikbaarheid ook tot negatieve gevolgen voor de samenleving, zoals luchtvervuiling, geluidshinder, files en klimaatverandering. De (rijks)overheid kan de kosten van deze negatieve gevolgen doorberekenen aan de reiziger en goederenvervoerders, waardoor ‘de vervuiler betaalt’. Dat is niet zo makkelijk te bepalen.
|
14/05/24
Wat moet je doen om je merk op te bouwen? Bureau Kantar gooit er veel Engelse marketingtaal tegenaan maar komt met 3 eenvoudig klinkende vuistregels. Deze zijn gebaseerd op 6,5 miljard data. Het hangt van de uitvoering af, hoe goed je het merk opbouwt.
|