17-06-2013: Nationaal Congres Citymarketing 2013

Nationaal Congres Citymarketing 2013
Maandag 17 juni a.s. vindt op het ss Rotterdam in gastgemeente Rotterdam de zesde editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). Het congres, dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven combineert en verbindt, is inmiddels een traditie geworden op het gebied van citymarketing.

Keynote is Andrew Stokes, de Chief Executive van Marketing Manchester, de organisatie die verantwoordelijk is voor de nationale en internationale promotie van de stadsregio Manchester. Manchester ligt in het op twee na grootste stedelijke gebied van het Verenigd Koninkrijk met een bevolkingsomvang van 2,2 miljoen mensen. In Manchester wonen ca. een half miljoen mensen. 

In zijn keynote zal Andrew Stokes aandacht besteden aan belangrijke citymarketing elementen als stakeholder participatie en het merk ‘Manchester’. Daarnaast zal hij ingaan op het succes van het bezoekersinformatie centrum van de stad, dat sinds de opening in 2010 een groot succes is. Ook zal hij vertellen hoe Manchester storytelling gebruikt in de marketing en communicatie van de stad.

Tweede keynote is Paul van de Laar, directeur Museum Rotterdam. Met een kernachtig verhaal, verzorgt Paul van der Laar op luchtige wijze de afsluitende keynote van NCC13. In hoeverre dreigt het verhaal van de stad bij aan versterking van de identiteit, en dus het (zelf)beeld van Rotterdam? Elke stad onderscheidt zich door unieke kenmerken en die zijn op zich dus niet reproduceerbaar voor andere steden. Je hebt het verhaal van de stad nodig om dat uit te leggen. In welke opzichten is Rotterdam uniek en welke gebeurtenissen hebben de stad gevormd?

Meer informatie op: http://www.nationaalcongrescitymarketing.nl/aanmelden


Meer informatie op: http://www.nationaalcongrescitymarketing.nl/aanmelden
Topics:Marketing

||| Nieuws |||

21/02/25
Exclusief voor leden
Plaatsing duiker herstelt wandelroute Groene Hart
De wandelroute langs de Dubbele Wiericke bij de plaats Nieuwerbrug is hersteld. ProRail heeft een oude duiker voor de sloot onder het spoor van Leiden naar Utrecht vervangen. Met extra geld van Provincie Zuid-Holland, ProRail en gemeente Bodegraven-Reeuwijk is een wandelduiker gemaakt waardoor wandelaars weer de route kunnen gebruiken.
21/02/25
 Overijssel helpt recreatieondernemers met meer groen en toegankelijkheid
De provincie Overijssel helpt ondernemers met een subsidie van ruim twee miljoen euro voor het verbeteren van het groen op hun locatie én de toegankelijkheid.
20/02/25
Exclusief voor leden
Romeins verleden zichtbaar maken voor toeristen en recreanten
Gemeente Nijmegen, provincie Gelderland en de Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen ondertekenden op 14 februari 2025 de samenwerkingsovereenkomst ‘Romeinen in Gelderland’. Daarmee willen de beleidsmakers het Romeinse erfgoed in Gelderland meer zichtbaar en beleefbaar maken voor toeristen en recreanten.
20/02/25
Aanscherping EU-regels tegen voedselverspilling
Dinsdagavond bereikten het Europees Parlement en de Raad een voorlopig akkoord over nieuwe maatregel...
20/02/25
Exclusief voor leden
TUI, Corendon en Sunweb populairste Nederlandse touroperators
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb.
20/02/25
VVV Noordwijk en Noordwijkerhout verwelkomen recordaantal bezoekers, meer vrijwilligers nodig
In 2024 hebben de VVV’s in Noordwijk en Noordwijkerhout 38.500 bezoekers mogen verwelkomen, een heel mooi record.
20/02/25
Visit Zuid-Limburg viert 140-jarig bestaan en neemt afscheid van Anya Niewierra
Visit Zuid-Limburg heeft gisteren op een druk bezochte bijeenkomst haar 140 jarig jubileum gevierd en afscheid genomen van algemeen directeur Anya Niewierra. Bestuursvoorzitter Wim Heuts reflecteerde op de transformatie van Visit Zuid-Limburg in de afgelopen decennia en de kansen en uitdagingen voor de toekomst.
20/02/25
Exclusief voor leden
Nederlandse caravanverkoop stijgt als enige in Europa
Uit de jaarcijfers van de European Caravan Federation (ECF) blijkt dat de verkoop van nieuwe caravans en campers in Europa in 2024 met ruim 5 procent is gegroeid. Deze groei is volledig toe te schrijven aan kampeerauto’s, terwijl alleen in Nederland het aantal nieuwe caravans steeg.