10-06-2014: Nationaal Congres Citymarketing 2014

Nationaal Congres Citymarketing 2014
Dinsdag 10 juni 2014 vindt in gastgemeente Den Haag de zevende editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). Het congres, dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven combineert en verbindt, is inmiddels een traditie geworden op het gebied van citymarketing. 

Sprekers
Met sprekers van kaliber en mogelijkheden om met collega’s uit het hele land ervaringen uit te wisselen is het NCC door en voor de branche. Wetenschappelijke, bestuurlijke en praktische invalshoeken komen aan bod en er worden praktische tips en adviezen gegeven over de opzet van beleid en organisatie. Het programma bestaat uit een plenair gedeelte en uit een zeer gevarieerd aanbod van themasessies/tafelgesprekken in kleinere groepen. Daarnaast is er een belangrijke plaats ingeruimd voor kennisuitwisseling en het bespreken van werkervaringen.

Thema
Het thema van het NCC 2013 is ‘Citymarketing & Sport’. Wat doen sportevenementen voor het imago van een stad? Niet geheel toevallig vindt in Den Haag van 31 mei t/m 15 juni 2014 het WK Hockey plaats. Dagelijks spelen de hockeysterren van Oranje –dames of heren- in het Kyocera Stadion, thuisbasis van ADO Den Haag. Combineer uw deelname aan het Nationaal Congres Citymarketing met een bezoek aan een WK-wedstrijd van Oranje!

Locatie
Het Nationaal Congres Citymarkting 2014 zal midden in het sportieve gedruis van het WK plaatsvinden, en wel op Het Plein in de binnenstad. Hier zal, speciaal voor het WK, een paviljoen komen waar het plenaire deel van NCC plaats zal gaan vinden. Zoals ieder jaar zal het ochtendprogramma verzorgd worden door de gastgemeente: dat zal dus een typisch Haags karakter hebben.

Aanmelden tegen Earlybird tarief
Schrijf je in voor 1 maart 2014 en maak gebruik van het Early Bird tarief van slechts € 199. Vanaf 1 maart 2014 bedragen de kosten voor het NCC € 235.Voor vragen en/of meer informatie kunt u contact opnemen via info@nationaalcongrescitymarketing.nl of met Suzanne Malestein, via tel: 020-3457554.

Meer informatie op: http://www.nationaalcongrescitymarketing.nl/

||| Nieuws |||

24/02/25
Prosus wil Nederlandse Just Eat Takeaway.com overnemen
Techbedrijf Prosus meldt dat het een voorwaardelijke overeenkomst heeft bereikt om Just Eat Takeaway.com (AMS:TKWY) over te nemen. Daarmee krijgt Prosus de vierde grootste maaltijdbezorggroep ter wereld in handen.
24/02/25
Exclusief voor leden
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
24/02/25
Exclusief voor leden
Bouw van Panoramatoren in Hedwigepolder van start
De bouw van de gecombineerde uitkijk- en radartoren op de Panoramaheuvel in de Hedwigepolder kan beginnen. Provincie Zeeland creëert met de uitkijktoren een unieke recreatieve plek in de voormalige Hertogin Hedwigepolder, gelegen in het Grenspark Groot Saeftinghe.
23/02/25
Plan voor groene verbinding Van Abbemuseum met de stad
Met de snelle groei van toerisme en nieuwe inwoners staat Eindhoven voor de uitdaging om aantrekkelijk, duurzaam en groen te blijven. Het Van Abbemuseum wil hieraan bijdragen door de buitenruimte rondom het museum om te vormen tot een groene plek waar bewoners en cultuur samenkomen, en zo de verbinding met de stad te versterken.
23/02/25
Toeristenbelasting in Nederland stijgt met 8%
Toeristen die overnachten in Nederland betalen dit jaar gemiddeld € 2,53 toeristenbelasting per persoon per nacht. Dat is bijna 8% meer dan vorig jaar, zo blijkt uit jaarlijks onderzoek van Bungalowparkoverzicht.nl.
23/02/25
Data en analysemogelijkheden van de Landelijke Database Logiesaccommodaties
In 2024 is een eerste inventarisatie gemaakt van het aanbod aan logiesaccommodaties in Nederland, zoals vakantiewoningen, kampeerplekken, hotelkamers en B&B’s. In de ‘publicatie Landelijke Database Logiesaccommodaties’ wordt een analyse gepresenteerd van de verzamelde data.
23/02/25
Exclusief voor leden
Haya Hotels automatiseert incheckproces met GuestWave
Haya Hotels in Den Haag heeft in samenwerking met GuestWave het incheckproces volledig gedigitaliseerd. Dit heeft geleid tot een sneller en efficiënter registratieproces voor gasten.
23/02/25
Inspiratiemagazine voor natuurinclusieve recreatieterreinen
Het domein Vrijetijdseconomie van het Collectief Natuurinclusief heeft een tweede online magazine gepresenteerd. In de eerste editie stond 'meer ruimte voor recreatie' centraal, nu is het de beurt aan 'natuurinclusieve recreatieterreinen'.