10-06-2014: Nationaal Congres Citymarketing 2014

Nationaal Congres Citymarketing 2014
Dinsdag 10 juni 2014 vindt in gastgemeente Den Haag de zevende editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). Het congres, dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven combineert en verbindt, is inmiddels een traditie geworden op het gebied van citymarketing. 

Sprekers
Met sprekers van kaliber en mogelijkheden om met collega’s uit het hele land ervaringen uit te wisselen is het NCC door en voor de branche. Wetenschappelijke, bestuurlijke en praktische invalshoeken komen aan bod en er worden praktische tips en adviezen gegeven over de opzet van beleid en organisatie. Het programma bestaat uit een plenair gedeelte en uit een zeer gevarieerd aanbod van themasessies/tafelgesprekken in kleinere groepen. Daarnaast is er een belangrijke plaats ingeruimd voor kennisuitwisseling en het bespreken van werkervaringen.

Thema
Het thema van het NCC 2013 is ‘Citymarketing & Sport’. Wat doen sportevenementen voor het imago van een stad? Niet geheel toevallig vindt in Den Haag van 31 mei t/m 15 juni 2014 het WK Hockey plaats. Dagelijks spelen de hockeysterren van Oranje –dames of heren- in het Kyocera Stadion, thuisbasis van ADO Den Haag. Combineer uw deelname aan het Nationaal Congres Citymarketing met een bezoek aan een WK-wedstrijd van Oranje!

Locatie
Het Nationaal Congres Citymarkting 2014 zal midden in het sportieve gedruis van het WK plaatsvinden, en wel op Het Plein in de binnenstad. Hier zal, speciaal voor het WK, een paviljoen komen waar het plenaire deel van NCC plaats zal gaan vinden. Zoals ieder jaar zal het ochtendprogramma verzorgd worden door de gastgemeente: dat zal dus een typisch Haags karakter hebben.

Aanmelden tegen Earlybird tarief
Schrijf je in voor 1 maart 2014 en maak gebruik van het Early Bird tarief van slechts € 199. Vanaf 1 maart 2014 bedragen de kosten voor het NCC € 235.Voor vragen en/of meer informatie kunt u contact opnemen via info@nationaalcongrescitymarketing.nl of met Suzanne Malestein, via tel: 020-3457554.

Meer informatie op: http://www.nationaalcongrescitymarketing.nl/

||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.