27-10-2014: Hoe overleven we het digitale tijdperk?
Meer dan 92% van de consumenten zoekt en bepaalt zijn vakantie of dagje uit online. Maar hoe komt hij online tot zijn keuze? Gebruikt hij Groupon, Vakantieveilingen of Travelbird? Of boekt hij rechtstreeks op de website van de attractie zelf? Tijdens de introductiecursus "Innovatie in Marketing” gaat Pleisureworld in op het veranderende keuzegedrag van de online consument.
Houdt het nooit op?!
Ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Eerst was het Hyves, nu zijn we alweer toe aan AirBnB of Uber. U zult wel denken houdt het nooit op?! Nee het houdt nooit op. De consument verandert, maar weet de ondernemer in vrijetijd daar op in te spelen? Pleisureworld biedt ondernemers een blik in de toekomst en op nieuwe online mogelijkheden die noodzakelijk zijn om te overleven.
Geen ad-hoc beslissingen!
Te vaak worden keuzes voor marketingactiviteiten gemaakt op basis van gevoel, ad-hoc situaties of omdat we toevallig lid zijn van een brancheorganisatie. Maar welke activiteiten dragen nu daadwerkelijk bij tot meer sales? En hoe kunnen we onze inspanning zo efficiënt mogelijk inzetten? Tijdens de introductiecursus Innovatie in Marketing helpt Pleisureworld ondernemers met tips en trucs om hier slim mee om te gaan.
Vier bijeenkomsten door het land
De introductiecursus Innovatie in Marketing wordt dit najaar vier maal georganiseerd, waardoor alle regio’s in Nederland de mogelijkheid hebben om zich aan te sluiten. De eerste bijeenkomst vindt plaats op maandag 27 oktober tijdens Recreavak Goes. Meer informatie en aanmelden via info@pleisureworld.nl en pleisureworld.nl/events. De introductiecursus Innovatie in Marketing is een gezamenlijk project van Martin van Kranenburg, Michel van Herwijnen en Hans van Leeuwen.
Exploring Trends
Deze "netwerkbijeenkomst” maakt onderdeel uit van het nieuwe programma Exploring Trends van Pleisureworld, waar ondernemers leren om de laatste ontwikkelingen in leisure te vertalen naar hun eigen bedrijf. Door te leren van collega’s en in te spelen op marktkansen, leert men slagvaardig te zijn in tijden van een veranderende markt. Meer over dit programma via Pleisureworld.
Maandag 27 oktober Goes
Donderdag 6 november Hardenberg
Woensdag 19 november Gorinchem
Donderdag 11 december Venray
Meer informatie op: http://pleisureworld.nl/events/innovatie-in-marketing/