27-10-2014: Hoe overleven we het digitale tijdperk?

Hoe overleven we het digitale tijdperk?

Meer dan 92% van de consumenten zoekt en bepaalt zijn vakantie of dagje uit online. Maar hoe komt hij online tot zijn keuze? Gebruikt hij Groupon, Vakantieveilingen of Travelbird? Of boekt hij rechtstreeks op de website van de attractie zelf? Tijdens de introductiecursus "Innovatie in Marketing” gaat Pleisureworld in op het veranderende keuzegedrag van de online consument.


Houdt het nooit op?!

Ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Eerst was het Hyves, nu zijn we alweer toe aan AirBnB of Uber. U zult wel denken houdt het nooit op?! Nee het houdt nooit op. De consument verandert, maar weet de ondernemer in vrijetijd daar op in te spelen? Pleisureworld biedt ondernemers een blik in de toekomst en op nieuwe online mogelijkheden die noodzakelijk zijn om te overleven.


Geen ad-hoc beslissingen!

Te vaak worden keuzes voor marketingactiviteiten gemaakt op basis van gevoel, ad-hoc situaties of omdat we toevallig lid zijn van een brancheorganisatie. Maar welke activiteiten dragen nu daadwerkelijk bij tot meer sales? En hoe kunnen we onze inspanning zo efficiënt mogelijk inzetten? Tijdens de introductiecursus Innovatie in Marketing helpt Pleisureworld ondernemers met tips en trucs om hier slim mee om te gaan.


Vier bijeenkomsten door het land

De introductiecursus Innovatie in Marketing wordt dit najaar vier maal georganiseerd, waardoor alle regio’s in Nederland de mogelijkheid hebben om zich aan te sluiten. De eerste bijeenkomst vindt plaats op maandag 27 oktober tijdens Recreavak Goes. Meer informatie en aanmelden via info@pleisureworld.nl en pleisureworld.nl/events. De introductiecursus Innovatie in Marketing is een gezamenlijk project van Martin van Kranenburg, Michel van Herwijnen en Hans van Leeuwen.


Exploring Trends

Deze "netwerkbijeenkomst” maakt onderdeel uit van het nieuwe programma Exploring Trends van Pleisureworld, waar ondernemers leren om de laatste ontwikkelingen in leisure te vertalen naar hun eigen bedrijf. Door te leren van collega’s en in te spelen op marktkansen, leert men slagvaardig te zijn in tijden van een veranderende markt. Meer over dit programma via Pleisureworld.


Maandag 27 oktober Goes

Donderdag 6 november Hardenberg

Woensdag 19 november Gorinchem

Donderdag 11 december Venray




Meer informatie op: http://pleisureworld.nl/events/innovatie-in-marketing/
Topics:Marketing

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).