27-10-2014: Hoe overleven we het digitale tijdperk?

Hoe overleven we het digitale tijdperk?

Meer dan 92% van de consumenten zoekt en bepaalt zijn vakantie of dagje uit online. Maar hoe komt hij online tot zijn keuze? Gebruikt hij Groupon, Vakantieveilingen of Travelbird? Of boekt hij rechtstreeks op de website van de attractie zelf? Tijdens de introductiecursus "Innovatie in Marketing” gaat Pleisureworld in op het veranderende keuzegedrag van de online consument.


Houdt het nooit op?!

Ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Eerst was het Hyves, nu zijn we alweer toe aan AirBnB of Uber. U zult wel denken houdt het nooit op?! Nee het houdt nooit op. De consument verandert, maar weet de ondernemer in vrijetijd daar op in te spelen? Pleisureworld biedt ondernemers een blik in de toekomst en op nieuwe online mogelijkheden die noodzakelijk zijn om te overleven.


Geen ad-hoc beslissingen!

Te vaak worden keuzes voor marketingactiviteiten gemaakt op basis van gevoel, ad-hoc situaties of omdat we toevallig lid zijn van een brancheorganisatie. Maar welke activiteiten dragen nu daadwerkelijk bij tot meer sales? En hoe kunnen we onze inspanning zo efficiënt mogelijk inzetten? Tijdens de introductiecursus Innovatie in Marketing helpt Pleisureworld ondernemers met tips en trucs om hier slim mee om te gaan.


Vier bijeenkomsten door het land

De introductiecursus Innovatie in Marketing wordt dit najaar vier maal georganiseerd, waardoor alle regio’s in Nederland de mogelijkheid hebben om zich aan te sluiten. De eerste bijeenkomst vindt plaats op maandag 27 oktober tijdens Recreavak Goes. Meer informatie en aanmelden via info@pleisureworld.nl en pleisureworld.nl/events. De introductiecursus Innovatie in Marketing is een gezamenlijk project van Martin van Kranenburg, Michel van Herwijnen en Hans van Leeuwen.


Exploring Trends

Deze "netwerkbijeenkomst” maakt onderdeel uit van het nieuwe programma Exploring Trends van Pleisureworld, waar ondernemers leren om de laatste ontwikkelingen in leisure te vertalen naar hun eigen bedrijf. Door te leren van collega’s en in te spelen op marktkansen, leert men slagvaardig te zijn in tijden van een veranderende markt. Meer over dit programma via Pleisureworld.


Maandag 27 oktober Goes

Donderdag 6 november Hardenberg

Woensdag 19 november Gorinchem

Donderdag 11 december Venray




Meer informatie op: http://pleisureworld.nl/events/innovatie-in-marketing/
Topics:Marketing

||| Nieuws |||

24/02/25
Exclusief voor leden
Dubai +9% groei toerisme
Dubai is al een grote bestemming in toerisme en het noteert bijna een groeicijfer van een gazelle. In 2024 nam het toerisme naar deze Arabische destinatie met 9% toe.
24/02/25
Prosus wil Nederlandse Just Eat Takeaway.com overnemen
Techbedrijf Prosus meldt dat het een voorwaardelijke overeenkomst heeft bereikt om Just Eat Takeaway.com (AMS:TKWY) over te nemen. Daarmee krijgt Prosus de vierde grootste maaltijdbezorggroep ter wereld in handen.
24/02/25
Exclusief voor leden
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
24/02/25
Exclusief voor leden
Bouw van Panoramatoren in Hedwigepolder van start
De bouw van de gecombineerde uitkijk- en radartoren op de Panoramaheuvel in de Hedwigepolder kan beginnen. Provincie Zeeland creëert met de uitkijktoren een unieke recreatieve plek in de voormalige Hertogin Hedwigepolder, gelegen in het Grenspark Groot Saeftinghe.
23/02/25
Plan voor groene verbinding Van Abbemuseum met de stad
Met de snelle groei van toerisme en nieuwe inwoners staat Eindhoven voor de uitdaging om aantrekkelijk, duurzaam en groen te blijven. Het Van Abbemuseum wil hieraan bijdragen door de buitenruimte rondom het museum om te vormen tot een groene plek waar bewoners en cultuur samenkomen, en zo de verbinding met de stad te versterken.
23/02/25
Toeristenbelasting in Nederland stijgt met 8%
Toeristen die overnachten in Nederland betalen dit jaar gemiddeld € 2,53 toeristenbelasting per persoon per nacht. Dat is bijna 8% meer dan vorig jaar, zo blijkt uit jaarlijks onderzoek van Bungalowparkoverzicht.nl.
23/02/25
Data en analysemogelijkheden van de Landelijke Database Logiesaccommodaties
In 2024 is een eerste inventarisatie gemaakt van het aanbod aan logiesaccommodaties in Nederland, zoals vakantiewoningen, kampeerplekken, hotelkamers en B&B’s. In de ‘publicatie Landelijke Database Logiesaccommodaties’ wordt een analyse gepresenteerd van de verzamelde data.
23/02/25
Exclusief voor leden
Haya Hotels automatiseert incheckproces met GuestWave
Haya Hotels in Den Haag heeft in samenwerking met GuestWave het incheckproces volledig gedigitaliseerd. Dit heeft geleid tot een sneller en efficiënter registratieproces voor gasten.