10-12-2014: Future fitness voor attractieparken & musea

Future fitness voor attractieparken & musea
Wie succesvol wil blijven in het gevecht om de consument zal een verhaal moeten hebben. Innovatie staat voor de leisurebranche gelijk aan zuurstof voor de mens. Attractieparken en musea zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden voor meer bezoekers. Maar leveren deze investeringen nu ook daadwerkelijk wat op? Deze vraag staat centraal tijdens het congres Future Fitness congres op woensdag 10 december.

Slim inspelen op future research & trendwatching
Hoe kunnen voorzieningen in dagrecreatie gebruik maken van future research en trendwatching bij het ontwikkelen van nieuwe attracties, horeca- en entertainmentconcepten? Dr. Pieter Cornelis (oud-strategisch directeur Toverland) maakt duidelijk hoe succes en faalfactoren van invloed kunnen zijn bij de implementatie van innovaties.

Vernieuwd en interactief
Onder leiding van algemeen directeur Joris van Dijk werd twee jaar geleden een totaal vernieuwd en interactief Madurodam ontwikkeld. Resultaat: 36% meer bezoekers in het heropeningsjaar. Hoe ging Joris te werk en wat zorgde voor het succes?

Transformatie naar all-in
Bert en Miranda van Pannenkoekenhuis Voorst transformeerden hun knusse attractiepark om tot een heus circus met all-inclusive formule. Hoe verliep dit veranderproces en wat levert het hen nu op? Aandacht voor de belangrijkste bezoeker En wat maakt nou eigenlijk dat een tiener kiest om naar een bepaald attractiepark te gaan? Op dit onderwerp is Wim Strijbosch afgestudeerd bij attractiepark specialist Reinoud van Assendelft de Coningh. Zij gaan tijdens het Future Fitness congres in op de besluitvorming van jongeren ten aanzien van attractieparken.

Meer informatie op: http://pleisureworld.nl/events/future-fitness-voor-attractieparken-musea/

||| Nieuws |||

17/02/25
Exclusief voor leden
CNV int ruim 1,4 miljoen euro aan nabetalingen voor uitzendkrachten
Vakbond CNV opent vandaag een meldpunt, waar uitzendkrachten met vragen terecht kunnen over nabetali...
16/02/25
Exclusief voor leden
Europese luchthavens verwelkomen meer passagiers dan voor de pandemie
In 2024 hebben Europese luchthavens voor het eerst sinds de pandemie meer passagiers verwelkomd dan in 2019. Voor 2025 verwacht ACI EUROPE een verdere groei van 4% in passagiersverkeer, ondanks economische onzekerheden en geopolitieke spanningen.
16/02/25
Exclusief voor leden
Veel Nederlanders naar Denemarken op vakantie
Denemarken heeft weer een topjaar achter de rug. Nederlandse toeristen hadden daar een belangrijk aandeel in.
16/02/25
Exclusief voor leden
ING verwacht een beter jaar voor de horeca
De vooruitzichten voor de horeca voor 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 3%, gematigd positief. Dat verwacht ING maar er zijn ook uitdagingen.
16/02/25
Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's
Het Bureau Toerisme Laag Holland en de VVV’s van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend gaan intensiever samenwerken.
16/02/25
Exclusief voor leden
DERTOUR Group neemt Hotelplan Group over, HomeToGo verwerft Interhome
Op 12 februari 2025 kondigde DERTOUR Group de overname aan van Hotelplan Group van Migros, met uitzondering van Interhome. Dat onderdeel wordt overgenomen door HomeToGo Group.
16/02/25
Veelbelovende start voor TUI Group in het nieuwe boekjaar 2025
I Group heeft een sterke start gemaakt in het eerste kwartaal van het boekjaar 2025. et onderliggende EBIT groeide voor het tiende kwartaal op rij. TUI CEO Sebastian Ebel benadrukte dat de resultaten laten zien dat TUI op koers ligt voor verdere groei in het volledige jaar.
14/02/25
Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.