28-01-2016: NRIT-CELTH Ontbijtsessie Gepersonaliseerde marketing via je fanbase

NRIT-CELTH Ontbijtsessie Gepersonaliseerde marketing via je fanbase
Hoe creëer je een fanbase en wat is het belang?

Waarom zijn nieuwe bedrijven als Zalando, Coolblue, Facebook, Google, Airbnb en Travel Bird zo succesvol? Waarom weten zij de klant wel te bereiken en veel andere bedrijven niet? Eenvoudig, omdat ze alles van hun (potentiële) klanten weten en ze persoonlijk met een op maat gemaakt aanbod tot een aankoop weten te verleiden.


In de NRIT-CELTH Ontbijtsessie Gepersonaliseerde marketing via je fanbase staat centraal hoe kleine- en middelgrote bedrijven in de vrijetijdsindustrie, net als deze grote ondernemingen, een nieuwe digitale marketingstrategie succesvol kunnen implementeren.


Corné Dijkmans (senior lecturer eMarketing & New Media, NHTV Breda, en onderzoeker ACSM Amsterdam) presenteert de resultaten van zijn onderzoek over de bijdrage van social media aan de reputatie van toeristische bedrijven.


Vervolgens laat Peter Sprenger (CEO Techonomy) zien hoe je marketingwaarde niet alleen uit betalende klanten haalt, maar juist ook uit websitebezoekers, fans en volgers op social media. Hij laat zien hoe je je fanbase in kaart brengt om deze vervolgens in je marketing heel gericht in te zetten. Het verdienmodel krijgt hierbij nadrukkelijk aandacht.


 Deze sessie is op donderdag 28 januari 2016 van 07.30 uur tot 10.30 uur in Bilderberg Hotel de Klepperman, Hoevelaken. Klik hier voor alle informatie en inschrijven.


Programma

07.30 uur             Ontvangst met ontbijt

08.00 uur             Welkom & opening door dagvoorzitter

                             Hans Dominicus, directeur CELTH

08.15 uur             Reputatie verbeteren? Engage!  – social media onderzoek en online engagement 

                             Corné Dijkmans, senior lecturer eMarketing & New Media, NHTV Breda, en onderzoeker ACSM    

                             Amsterdam

08.35 uur             Hoe creëert u een fanbase en wat is het belang?

                             Peter Sprenger, CEO Techonomy

09.15 uur             Vragenronde, publiek met gast

09.50 uur             Afsluiting door dagvoorzitter

10.30 uur             Einde



Meer informatie op: http://www.nritmedia.nl/events/9/dinsdag-8-december-2015-nrit-celth-ontbijtsessie-gepersonaliseerde-marketing-via-je-fanbase/?topicsid=
Topics:Marketing

||| Nieuws |||

10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Succesvol alumni-event Tourism Management
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.