21-01-2016: Sponsorreport Live Sessie Cultuursponsoring; what's next?

Sponsorreport Live Sessie Cultuursponsoring; what's next?
Event: Sponsorreport Live Sessie Cultuursponsoring; what's next?

Datum: Donderdag 21 januari 2016

Locatie: Kunstbeurs REALISME, Passenger Terminal Amsterdam

Prijs: abonnees Sponsorreport € 79,95 (excl. btw), niet-abonnees € 99,95 (incl. gratis kwartaalabonnement, excl. btw).


Kunst- en cultuursponsoring in Nederland lijkt afgelopen jaren eerder moeilijker dan makkelijker te gaan. Uit een onderzoek van NRC Handelsblad blijkt dat grote cultuurorganisaties gemiddeld maar 1 tot 2% van hun inkomsten uit sponsoring weten te halen. Volgens een artikel in Trouw lukt het zelfs gerenommeerde musea niet om sponsors voor blockbustertentoonstellingen te vinden. Zijn alle cursussen, congressen, workshops en masterclasses sponsorwerving die afgelopen jaren zijn georganiseerd voor niets geweest?


Er is een aantal ontwikkelingen dat doet verwachten dat bedrijven de komende jaren weer meer geïnteresseerd zijn in cultuursponsoring. Contentmarketing wordt enorm belangrijk en cultuur biedt de content om merken te laden en nieuwe doelgroepen of kanalen aan te boren. Culturele instellingen gaan steeds meer samenwerken, ook op het gebied van werving. Organisaties die dat doen lijken succes te hebben. Bedrijven zoals KPN en Van Lanschot gaan hun ervaringen in sportsponsoring gebruiken in de sponsoring en activatie in cultuur.


Dus op 21 januari geen showcase met best practices, maar inzichten en nieuwe ontwikkelingen die organisaties kunnen gebruiken op het gebied van het samenwerken met partners.


Deskundige sprekers zijn Dirk Lubbers (directeur Heineken Experience ), Jacqueline Rutten (hoofd development & events Van Gogh Museum), Janneke Staarink (Zakelijk directeur International Film Festival Rotterdam) en Erik Hermida (kunsthistoricus en organisator beurs REALISME). Voorafgaand van deze Live Sessie kun je een bezoek brengen aan de kunstbeurs Realisme in de Passenger Terminal Amsterdam.


Deze Live Sessie wordt mede mogelijk gemaakt door REALISME, de beurs voor hedendaagse figuratie.


Doelgroep

De Live Sessie is bedoeld voor iedereen betrokken bij sponsoring in Nederland, met name op het gebied van kunst en cultuur. Denk aan sponsormanagers bij bedrijven, medewerkers van afdeling/team sponsoring van deze bedrijven, vertegenwoordigers van organisaties aan de gesponsorde zijde (met name vanuit kunst & cultuur) en intermediairs (bureaus, media en zelfstandig adviseurs). Er is plaats voor maximaal 60 personen.



Meer informatie op: http://www.sponsorreport.nl/events/31392/
Topics:Cultuur

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.