12-05-2016: Kennisbijeenkomst Gebiedsontwikkeling & Citymarketing

Kennisbijeenkomst Gebiedsontwikkeling & Citymarketing
Bron: Shutterstock
Het Netwerk Citymarketing en Stichting Promotie Schiedam organiseren op donderdag 12 mei een debat over hoe gebiedsontwikkeling en citymarketing elkaar kunnen versterken. Keynotes zijn dr. Alexander Otgaar van de Erasmus Universiteit en Mathieu Vaessens van Bureau Seinpost.

De inloop is tussen 13.30 en 14.00 uur. Het programma start om 14.00 uur en wordt om circa 16.30 uur afgesloten met een borrel. De kosten bedragen € 85,- exclusief BTW. Meer informatie over het programma is te vinden op www.netwerkcitymarketing.nl/gebiedsontwikkeling.

Programma
13:30 Inloop met koffie en thee
14:00 Welkom door dagvoorzitter Annemieke Loef, bestuurslid Netwerk Citymarketing
14:05 Presentatie Alexander Otgaar, Erasmus Universiteit, Citydevelopment en het schakelen tussen meerdere schaalniveaus
14:30 Presentatie Mathieu Vaessen, Gebiedstransformatie, een concrete structurele aanpak van onderaf: Van drugswijk naar Modekwartier Klarendal Arnhem:
14:55 Aan de slag:
1. Break out 1 Modekwartier, Station, Rozet, Papendal, IPKW, Schuytgraaf en de herprofilering van Made in Arnhem 2.0
2. Break out 2 Hoogstraat van winkelstraat naar straat vol leven
3. Break out 3 Branding van bedrijventerreinen: Industrieterrein Lage Weide en de branding van Utrecht
16:05 Terugkoppeling uitkomsten (plenair)
16:30 Afsluiting en borrel


Meer informatie op: http://www.netwerkcitymarketing.nl/gebiedsontwikkeling
Topics:Marketing

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.