02-06-2016: Dag van de Openbare Ruimte

Dag van de Openbare Ruimte
De Dag van de Openbare Ruimte Euregio biedt een live communicatie platform voor openbare ruimte professionals die te maken hebben met het ontwerp, aanleg, onderhoud en beheer van openbare ruimte, recreatieve voorzieningen, speeltuinen, outdoor, groene gebieden en verkeer. Als bezoeker ontmoet u fabrikanten en leveranciers in de segmenten spelen, licht, groen, straatmeubilair, bestrating, landschapsarchitectuur & ontwerp, verkeer & mobiliteit en advies & beheer.


Gemeentelijke beleidsmakers, diensthoofden, gebiedsregisseurs, beheerders en projectmanagers, landschapsarchitecten, ontwerpers, stedenbouwkundigen, adviseurs en andere beroepsmatig geïnteresseerden krijgen de kans om inspiratie op te doen en te leren over de nieuwste producten, trends en oplossingen voor een moderne en leefbare omgeving.


De vakbeurs wordt geopend door André Willems, wethouder en locoburgemeester van Maastricht. Willems heeft zelf een sterke affiniteit met het onderwerp openbare ruimte vanuit zijn prominente rol binnen de sector Stadsbeheer.


Aansluitend op de beursopening, geeft stadssocioloog Hans Hoorn de lezing ‘De openbare ruimte als culturele barometer van een stad’ waarin hij voorbeelden geeft van geslaagde en met name niet geslaagde pogingen tot het inrichtingen van openbare ruimte in binnen en buitenland. Lees verder ..


Toegang tot de beursvloer en het lezingenprogramma is helemaal gratis. Registreren kan vooraf eenvoudig online, u hoeft op deze manier volgende week alleen nog maar uw bezoekersvoucher te laten scannen bij de entree. Let op: u komt altijd binnen! Ook wanneer u bijvoorbeeld uw bezoekersvoucher bent vergeten. Registreren kan namelijk ook kosteloos bij het MECC Maastricht zelf. Onze hostesses zijn u bij de ingang graag van dienst.


Gratis koffie/thee/fris en WiFi

Om uw beursbezoek zo prettig mogelijk te laten verlopen, is koffie, thee en fris de hele dag gratis te verkrijgen bij de diverse koffiepunten op de beursvloer. Tevens is er in het MECC Maastricht gratis gebruik te maken van WiFi.


MECC Zuidhal

Forum 100

6229 GV Maastricht


Openingstijden

2 juni 2016: 10.00u tot 17.00u



Meer informatie op: http://www.openbareruimte.eu/nl/home

||| Nieuws |||

08/01/25
Horeca van herstel naar crisis: aantal faillissementen piekt in 2025
De Nederlandse restaurantbranche dreigt in 2025 een recordaantal van 450 failissementen te bereiken, blijkt uit een analyse van ABN AMRO en Hotelschool The Hague.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.
08/01/25
Exclusief voor leden
8% meer reizigers voor Schiphol in 2024
In 2024 reisden 66,8 miljoen reizigers met het vliegtuig van, via of naar luchthaven Schiphol. Dat is een toename van 8% ten opzichte van 2023.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
07/01/25
FNV organiseert Expertmeeting Kankerverwekkende Vliegtuiguitstoot
Vakbond FNV houdt op vrijdag 10 januari een expertmeeting over de gevaren van kankerverwekkende vliegtuiguitstoot voor de medewerkers op Schiphol. Onderzoek is noodzakelijk, meldt de vakbond.
07/01/25
Exclusief voor leden
Apollo Reizen wordt sponsor Sparta
Apollo Reizen heeft vandaag aangekondigd sponsor te worden van voetbalclub Sparta Rotterdam. Deze nieuwe sponsoring markeert voor Apollo Reizen het versterken van de band tussen sport en reizen.
07/01/25
ACSI meldt top kampeerjaar
Campingspecialist ACSI meldt dat 2024 het beste kampeerjaar ooit was voor de organisatie. Ten opzichte van 2023 zag ACSI het aantal boekingen voor campings met 39% stijgen en registreerde het ruim 15% meer online zoekopdrachten door Europese kampeerders.