30-08-2016 t/m 04-09-2016: HISWA te water

HISWA te water

De HISWA te water, van 30 augustus tot 4 september 2016, zet Nederlandse jachtbouw en primeurs dit jaar extra in de spotlights. Daarmee onderscheidt de HISWA te water zich van de reeks Europese in-water boat shows die plaatsvinden in het najaar.


Nederland als jachtbouwland

In de Amsterdam Marina, op het hippe NDSM-terrein meren circa 300 boten aan in de lengte van 2,5 tot 30 meter, van sloep tot zeiljacht en van motorboot tot tender. De HISWA te water brengt de grootste collectie aan Nederlandse jachten bijeen. Dit jaar is circa 75% van de boten van Nederlandse makelij. Beursmanager Michelle Jonker is erg blij met het aanbod: "Als beursorganisatie hebben wij meer dan andere jaren op deze strategie ingezet. Door meer Nederlandse jachten te tonen zijn wij als HISWA te water voor internationaal publiek aantrekkelijker, maar voor Nederlanders is het natuurlijk ook leuk om te zien wat voor moois wij als land allemaal maken. Nederlandse boten staan bekend om de goede kwaliteit. Daar zijn wij als beurs erg trots op en dat willen dat graag laten zien aan onze bezoekers."


Nederlandse merken die hun boten tonen op de in-water-bootshow zijn onder andere Contest, Mulder, Aquanaut, Winner, Linssen, Jan van Gent, DutchCat, Wajer & Wajer en Long Island. Ook C-Yachts en Boarnstream zijn dit jaar weer van de partij. Maar ook internationale merken zoals: Bavaria, Beneteau, Dufour en Prestige zijn goed vertegenwoordigd op de HISWA te water 2016. Jonker: "Na een of meerdere jaren afwezigheid zijn we blij dat Jeanneau, Nautor Swan en Marex weer terug zijn op de HISWA te water.”


Veel primeurs

Met nog iets minder dan twee maanden te gaan hebben zich al meer dan 40 primeurs aangekondigd voor deelname aan de HISWA te water. Naar verwachting zullen daar nog een 10-tal primeurs bijkomen. Michelle Jonker: "Veel bedrijven zien de HISWA te water als het juiste platform om hun innovaties op het gebied van boten, toebehoren en accessoires te tonen. Een aantal primeurs worden pas een paar dagen voor de beurs te water gelaten. Je ruikt de verf nog.” De speciaal uitgezette primeurroute, die aangegeven staat op de beursplattegrond brengt bezoekers langs alle Wereld-, Europese-, en Nederlandse primeurs die aan de steigers liggen."




Meer informatie op: http://www.hiswatewater.nl
Topics:Watersport

||| Nieuws |||

11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies
11/12/24
Meer dag- en verblijfsbezoek voor Gelderland
Gelderland blijft een populaire vakantiebestemming. Het afgelopen derde kwartaal, met daarin de zomervakantie, trok de provincie ruim 1,6 miljoen overnachtende gasten. Dat is een stijging van 5,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
10/12/24
Exclusief voor leden
Arriva neemt afscheid van busvervoer in Friesland
Toeristen die met het ov in Friesland reizen zien het merk Arriva alleen nog in de regionale treinen. Arriva neemt afscheid van het busvervoer in deze provincie.
10/12/24
Trendpublicatie 2025: Een blik op de toekomst van reizen
NBTC heeft de Trendpublicatie 2025 uitgebracht. Daarin 12 trends waarop toeristisch Nederland kan inspelen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
10/12/24
Minister Beljaars maakt werk van beter ondernemersklimaat
Minister Beljaarts van Economische Zaken gaat werk maken van een beter ondernemersklimaat. Dat beloofde hij op de eerste OndernemersTop.