23-03-2017: TRENDCONGRES Toerisme en Vrijetijd 2017

TRENDCONGRES Toerisme en Vrijetijd 2017
Bron: Shutterstock
What’s Next in de toeristisch-recreatieve sector? Onze branche wordt dagelijks overspoeld door een tsunami aan trends, ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden. Grote vraag is welke strategische keuzes je moet maken en aan welke nieuwe kansen je voorrang moet geven. Op het nieuwe Trendcongres Toerisme en Vrije tijd 2017 gaan we je de antwoorden op die vragen geven.

 

Samen met de vijf toonaangevende hogescholen op ons vakgebied blikken we vooruit op de toekomst. Het unieke programma wordt ingevuld door inspirerende keynotes en verdiepende workshops waar de beste experts van NHTV, Inholland, Saxion, Stenden en HZ dé oplossingen voor uitdagingen van morgen bieden. Daarnaast delen boeiende sprekers vanuit de praktijk hun visie met jouw! Nog nooit werd er een zo breed scala aan verdiepende workshops geboden. We inspireren je met nieuwe kennis, dus zorg dat jij erbij bent en ga direct na het congres binnen jouw organisatie aan de slag.

 

We vertrouwen erop dat je ook dit jaar de weg naar het congres weet te vinden en gebruik maakt van de aantrekkelijke vroegboekkorting. NHTV, Stenden, Inholland, Saxion en HZ staan garant voor kwaliteit!


Naast een plenair programma vormen de themasessies die we in maar liefst drie ronden houden het hart van het congres:


KRACHT VAN DE BESTEMMING

Hoe zorg je ervoor dat je stad of regio jij een trekpleister wordt en blijft? Wat is jouw onderscheidend vermogen voor zowel de binnen- als buitenlandse gast en hoe ga je met bezoekersdruk om als je wordt overlopen door toeristen? Wie bieden een prachtig palet aan echte cases.

 

TECHNOLOGIE & MARKETING

In de huidige maatschappij, en dus ook binnen toerisme en vrijetijd, draait alles om (big) data, identiteitsmarketing en neuromarketing. Ook virtual reality heeft een eigen plaats veroverd. Hoe kun je in jouw organisatie je voordeel doen met deze technologische ontwikkelingen? Wat is er mogelijk, nu en straks? En wat moet je ervoor doen of laten? Dit is je kans; blijf jij de concurrentie voor?

 

DE NIEUWE TOERIST

Wie zijn jouw toekomstige gasten? Opkomende markten zijn onder andere de Chinese toeristen, millennials, minder validen, ouderen, nieuwe Nederlanders en internationale toeristen. De vraag is hoe je deze doelgroepen enthousiast krijgt voor jouw bedrijf of regio? Met bergen nieuwe inzichten over nieuwe doelgroepen ga je naar huis.

 

NIEUWE BUSINESSMODELLEN

Hoe passend en toekomstgericht is jouw huidige businessmodel? Het consumentengedrag evolueert in sneltreinvaart, misschien wel sneller dan ooit tevoren. Het voortdurend aanpassen van je businessmodel is noodzakelijk om te kunnen blijven meedoen. De sessies binnen dit thema bieden je volop ideeën voor nieuwe formules. Na het congres stap je dus verantwoord op deze trein!

 

INNOVATIEVE ONDERZOEKSMETHODEN

Weet jij hoe de consument de producten en diensten van je organisatie beleeft en ervaart? Hoe meet je hun emoties? Wat is hun beleving? En wat kan dit betekenen voor je verdienmodel? Wat zijn de economische consequenties hiervan? Actuele onderzoekers laten je zien waar voor jouw organisatie nog (veel) winst te behalen valt en waar de kansen liggen.

 

TRAVEL TOMORROW

Hoe ziet het hotel, het bungalowpark en de camping van de toekomst eruit? En hoe ziet de reiziger van de toekomst eruit? Op het congres laten visionairs zien hoe in de toekomst verblijfsaccommodaties en pakketreizen er uit zien.



Meer informatie op: http://www.toerismecongres.nl/

||| Nieuws |||

12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies
11/12/24
Meer dag- en verblijfsbezoek voor Gelderland
Gelderland blijft een populaire vakantiebestemming. Het afgelopen derde kwartaal, met daarin de zomervakantie, trok de provincie ruim 1,6 miljoen overnachtende gasten. Dat is een stijging van 5,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
10/12/24
Exclusief voor leden
Arriva neemt afscheid van busvervoer in Friesland
Toeristen die met het ov in Friesland reizen zien het merk Arriva alleen nog in de regionale treinen. Arriva neemt afscheid van het busvervoer in deze provincie.
10/12/24
Trendpublicatie 2025: Een blik op de toekomst van reizen
NBTC heeft de Trendpublicatie 2025 uitgebracht. Daarin 12 trends waarop toeristisch Nederland kan inspelen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.