23-02-2017: TEA NEXTGEN CONFERENCE
Donderdag
23 februari a.s. organiseert Fontys Academy for Creative Industries
samen met TEA (Themed Entertainment Association) voor de 3e keer een
TEA NextGen conference in Tilburg. Doel van de bijeenkomst is om
studenten en professionals via een aantrekkelijk congresprogramma met
elkaar in contact te brengen. Studenten hebben gratis toegang.
Sprekers:
- Paul
Kent, Themed Entertainment Association
- Margreet
Papamichael, AECOM
- Pieter
Cornelis & Martijn Bergmann, FontysACI & LDP consultancy
Economics
- Ken
in ’t Zandt & Bram van Sprang, Aniba Productions & Leisure
Expert Group
- Sam
Vlas & Stefan van der Putten, P&P Projects
- Alan
Wilkinson & Paul Kent, Electrosonic Technology
- Lot
Frijling, Schiphol Airport
- Klaas-Jan
Leinenga, Beekse Bergen
Meer informatie op: https://www.eventbrite.com/e/tea-sate-academy-day-industry-futures-tickets-31847720389
|
|
12/12/24
Een kwart van de inwoners van Nederland maakt het merendeel van alle vliegreizen (75%). Dat blijkt uit onderzoek van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) naar het vlieggedrag van Nederlanders tussen september 2023 en augustus 2024.
|
12/12/24
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
|
11/12/24
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
|
11/12/24
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies
|
11/12/24
Gelderland blijft een populaire vakantiebestemming. Het afgelopen derde kwartaal, met daarin de zomervakantie, trok de provincie ruim 1,6 miljoen overnachtende gasten. Dat is een stijging van 5,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
|
11/12/24
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
|
10/12/24
Toeristen die met het ov in Friesland reizen zien het merk Arriva alleen nog in de regionale treinen. Arriva neemt afscheid van het busvervoer in deze provincie.
|
10/12/24
NBTC heeft de Trendpublicatie 2025 uitgebracht. Daarin 12 trends waarop toeristisch Nederland kan inspelen.
|
|