31-03-2017: Masterclass Joe Pine

Masterclass Joe Pine
Op 31 maart 2017 verzorgt Joe Pine de Brood@Spelen Masterclass "Transforming Retail & Transformative Retail” over beleveniseconomie, authenticiteit en transformatie in retail en retailcentra.

In de masterclass laat Joe Pine zien hoe waardevol het creëren van belevenis, authenticiteit en het gebruik van technologie is voor transformatie en het goed economisch functioneren van winkels, horeca en vermaak, winkelcentra en binnensteden.

Met koffie als krachtig voorbeeld schetst Pine de weg van grondstof (koffieboon) via product en dienstverlening naar "experience” (kopje koffie bij Caffé Florian op het San Marco-plein in Venetie). Om "authenticity” te verduidelijken vergelijkt hij Nederland met Disneyland en concludeert dat authenticiteit meer kan zijn dan alleen maar echt. "Beyond goods and services there are experiences” en nog een stap verder gaat het om "transforming retail & transformative retail”. Door toepassing van de nieuwste technologieën en het verbinden van de fysieke en de virtuele wereld ontstaan er "infinite possibilities” van steeds weer nieuwe vormen van belevenis en beleving. En dat biedt retailers en retailcentra talloze mogelijkheden om (nieuwe) klanten te vinden en te binden en het economisch functioneren te verbeteren.

In de masterclass geeft Joe Pine veel ruimte aan interactie met de deelnemers. Het wordt een leuke en leerzame masterclass en voor de deelnemers een #belevingmetbetekenis.

Meer informatie op: http://www.basconsultants.nl/1377-2/

||| Nieuws |||

12/12/24
25% Nederland boekt 75% van de vliegtickets
Een kwart van de inwoners van Nederland maakt het merendeel van alle vliegreizen (75%). Dat blijkt uit onderzoek van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) naar het vlieggedrag van Nederlanders tussen september 2023 en augustus 2024.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies
11/12/24
Meer dag- en verblijfsbezoek voor Gelderland
Gelderland blijft een populaire vakantiebestemming. Het afgelopen derde kwartaal, met daarin de zomervakantie, trok de provincie ruim 1,6 miljoen overnachtende gasten. Dat is een stijging van 5,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
10/12/24
Exclusief voor leden
Arriva neemt afscheid van busvervoer in Friesland
Toeristen die met het ov in Friesland reizen zien het merk Arriva alleen nog in de regionale treinen. Arriva neemt afscheid van het busvervoer in deze provincie.
10/12/24
Trendpublicatie 2025: Een blik op de toekomst van reizen
NBTC heeft de Trendpublicatie 2025 uitgebracht. Daarin 12 trends waarop toeristisch Nederland kan inspelen.