30-11-2017 t/m 01-12-2017: Cursus Destination Branding

Cursus Destination Branding
Hoe onderscheid je je als gemeente of regio ten opzichte van andere gemeentes of regio’s? Met een pakkende slogan? Met een opvallend logo? Met glanzend promotiemateriaal? Met citymarketing? Of met een aanbod dat passend is bij de eigen identiteit? En hoe organiseer je dat? Alleen of met stakeholders?

​​De cursus ‘Destination Branding’ helpt bij het beantwoorden van deze vragen. Op 5 en 6 oktober 2017 organiseren NBTC Holland Marketing en de Identity Matching Academy deze tweedaagse cursus op managementniveau.

Hiermee wil NBTC iedereen die betrokken is bij Destination/Citymarketing en/of betrokken is bij activiteiten die aansluiten bij de HollandCity strategie inhoudelijke handvatten bieden.

NBTC Holland Marketing en Identity Matching Academy geven deze cursus om steden en regio’s te helpen bij het maken van keuzes in het vaststellen van hun identiteit en daarbij passende eigen positionering. Daarbij is het belangrijk dat steden en regio’s hun plek binnen HollandCity claimen. Met de HollandCity-strategie probeert NBTC het marktaandeel te behouden, maar ook ruimte en richting te geven aan groei. Conrad van Tiggelen, directeur marketing: "Laat bezoekers ook de rest van Nederland ontdekken. Echter lukt dit alleen als je in het hoofd van de consument ‘reason to travel’ plaatst. Waarom naar Utrecht of Leiden reizen als men de grachten ook in Amsterdam kan bekijken?” Een stad of regio moet onderscheidend zijn en daarin keuzes maken. Ook op internationaal niveau.

Benieuwd naar hoe de deelnemers de cursus Destination Branding hebben ervaren? Bekijk dan dit filmpje.





Meer informatie op: http://www.identitymatching.nl/cursus-intro/
Topics:Beleid

||| Nieuws |||

18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
10/12/25
Exclusief voor leden
Tweederde Nederlanders zet AI in als hulplijn en voor inspiratie
Gisteren berichtte NRIT over het groeiend aantal vroege boekingen voor reizen in 2026. Een van de ondersteunende trends is het gebruik van AI voor inspiratie en reisplanning. marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe komt vandaag met een onderbouwing van de AI-trend.
28/11/25
Exclusief voor leden
Verrassende stijging gebruik Eurovelo routes
Verrassend omdat de afgelopen jaren er weinig groei of stabilisatie zat in het gebruik van deze Europese fietsroutes. Tussen januari en augustus 2025 nam het verkeer met 5,6% toe ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De EuroVelo 4 – Route Centraal-Europa, die het continent van west naar oost doorkruist, kende de hoogste groei met een indrukwekkende 26%.
10/11/25
Lichte stijging bestedingen aan recreatie en cultuur
Consumenten hebben in september 1,2 procent meer diensten afgenomen. Ze hebben, voor prijsveranderingen gecorrigeerd, vooral meer uitgegeven aan vervoer en communicatie, en recreatie en cultuur dan in september 2024, meldt CBS.
06/11/25
3% stijging luchtvaartpassagiers
In het derde kwartaal van 2025 reisden 22,2 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar een van de vijf Nederlandse nationale luchthavens. Dat is bijna 3 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van 2024.
05/11/25
Jonge arbeidsmarkt toeristische sector
In 2024 telde de Nederlandse toeristische sector ruim 560.000 banen, een stijging van 2% ten opzicht...
23/10/25
Exclusief voor leden
33% Nederlandse jongeren heeft nog nooit een reisverzekering afgesloten
Bijna alle Nederlandse jongeren gaan ten minste één keer per jaar of vaker op vakantie, maar lang niet iedereen sluit daarbij een reisverzekering af.