06-06-2024: Nationaal Congres Citymarketing

Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit jaar Tilburg. 

Of je nu als grote stad meedoet aan de ‘War on talent’ of als kleinere gemeente jonge mensen wilt vasthouden omdat het bedrijfsleven snakt naar personeel. Het vinden en binden van talent, we hebben er als steden en regio’s allemaal mee te maken.

Talent wil impact maken en de aanwezigheid of het gebrek aan talent heeft impact op de stad en regio. Diverse sprekers vanuit stad, regio, onderwijs en bedrijfsleven geven ons hun blik op talent tijdens het Nationaal Congres Citymarketing. 

Het Nationaal Congres Citymarketing wordt deze editie gehost en mede georganiseerd door Marketing Tilburg en vindt plaats op de campus van Universiteit Tilburg.


Meer informatie op: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-nationaal-congres-citymarketing-2024-talent-impact-852836275257?aff=oddtdtcreator

||| Nieuws |||

18/10/24
Database logiesaccommodaties NL online
De Landelijke Data Alliantie heeft de Database Logiesaccommodaties NL gelanceerd. In deze database het aanbod van logiesaccommodaties in Nederland: van hotels, appartementen, bed&breakfast, huisjes- en kampeerterreinen tot groepsaccommodaties. Het aanbod is geïnventariseerd, verrijkt met relevante indicatoren en op een online platform beschikbaar gesteld door NRIT en Bureau Nijdam.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
09/10/24
Exclusief voor leden
Limburg wint net van Drenthe in populariteit verblijf in vakantiepark
Limburg is nipt voor Drenthe en Gelderland de populairste provincie voor een verblijf op een vakantiepark. Genieten van de natuur is belangrijk voor de gasten. Slecht schoongemaakte bungalow is ergernis nummer één.
01/10/24
Meer boekingen vakanties buiten hoogseizoen
Nederlandse vakantiegangers maken plannen voor het najaar én alvast voor komend voorjaar
25/09/24
Een tafel voor niemand? Vier scenario's voor het arbeidsmarkttekort in toerisme en hospitality
Wat brengt de toekomst voor toerisme? Zijn dat robots in de keuken, virtuele avonturen of structurele personeelstekorten? Lector ‘Disruption, Innovation and New Phenomena’ Ian Yeoman bij NHL Stenden Hogeschool, schetste in zijn inauguratiespeech vier scenario's voor de sector.
23/09/24
Onderzoek vrijetijdsgedrag onderbouwt koers MarketingOost
Het Nederlands Vrijetijdsonderzoek - uitgevoerd in opdracht van NBTC - bevestigt de sterke positie van Overijssel als een provincie met een bloeiende vrijetijdseconomie.
06/09/24
Exclusief voor leden
Stijging inkomen of koopkrachtherstel?
In 2024 zien we een historisch grote stijging van de reële inkomens. De inflatie daalt namelijk flink en de lonen stijgen door is de verwachting van bank ING. De consumptie zal niet makkelijk stijgen. Hoe zit dat?
23/08/24
Zuid-Limburg in Europees project duurzaam toerisme meetbaar maken
De Europese samenwerking Tourism4SDG, waar Zuid-Limburg bij betrokken is, doet onderzoek om duurzaam toerisme meetbaar te maken. Met betere meetmethoden en data hoopt het initiatief duurzaam toerisme te ontwikkelen.