06-06-2024: Nationaal Congres Citymarketing

Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit jaar Tilburg. 

Of je nu als grote stad meedoet aan de ‘War on talent’ of als kleinere gemeente jonge mensen wilt vasthouden omdat het bedrijfsleven snakt naar personeel. Het vinden en binden van talent, we hebben er als steden en regio’s allemaal mee te maken.

Talent wil impact maken en de aanwezigheid of het gebrek aan talent heeft impact op de stad en regio. Diverse sprekers vanuit stad, regio, onderwijs en bedrijfsleven geven ons hun blik op talent tijdens het Nationaal Congres Citymarketing. 

Het Nationaal Congres Citymarketing wordt deze editie gehost en mede georganiseerd door Marketing Tilburg en vindt plaats op de campus van Universiteit Tilburg.


Meer informatie op: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-nationaal-congres-citymarketing-2024-talent-impact-852836275257?aff=oddtdtcreator

||| Nieuws |||

07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
27/09/24
Exclusief voor leden
Frank Spooren kondigt vertrek aan bij VVV Texel
Na 8,5 jaar als directeur van VVV Texel, heeft Frank Spooren zijn vertrek aangekondigd. Per 1 maart 2025 zal hij zijn taken overdragen aan een nog te benoemen opvolger.