23-10-2024: Seminar Creating Equitable Destinations

Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeksrapport 'Creating Equitable Destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'. 

Veel Destination Management Organisaties (DMO’s) en Nationale Toerisme Organisaties (NTO’s) willen de voordelen die toerisme oplevert rechtvaardiger verdelen over de bestemming. Helaas is de werkelijkheid weerbarstiger: Organisaties en personen die direct betrokken zijn bij toerisme profiteren het meeste van toerisme terwijl de last van het ontvangen van bezoekers breed wordt gevoeld door lokale gemeenschappen. Deze ongelijkheid heeft, niet verrassend, protesten veroorzaakt in bestemmingen over de hele wereld. Het is duidelijk dat placemaking en het delen van voordelen deel moeten uitmaken van de toekomst van bestemmingsbeheer om publieke steun te behouden. 
Maar hoe ziet een rechtvaardig toerismemodel eruit?Sluit je bij ons aan om te horen van het team achter een nieuw rapport van de Travel Foundation dat deze vraag onderzoekt en meer dan 40 ideeën voor actie biedt, gebaseerd op voorbeelden uit de praktijk, die DMO’s kunnen overwegen.

Registreer je via onderstaande link.


Meer informatie op: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_Hi3dbELNRjKxDQWY8Z6Ptw#/registration

||| Nieuws |||

11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
27/09/24
Exclusief voor leden
Frank Spooren kondigt vertrek aan bij VVV Texel
Na 8,5 jaar als directeur van VVV Texel, heeft Frank Spooren zijn vertrek aangekondigd. Per 1 maart 2025 zal hij zijn taken overdragen aan een nog te benoemen opvolger.
23/09/24
Campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op ludieke wijze gelanceerd in Nordhorn
Een opvallend oranje VW-busje reed door het duitse Nordhorn om de speciale Overijsselkranten uit te delen ter promotie van Overijssel in 'das andere Holland.
23/09/24
Exclusief voor leden
Toren Binnenhof trekt al 100.000 bezoekers
De toren, het uitzichtpunt op het Binnenhof in Den Haag trekt in twee maanden tijd 100.000 bezoekers.
18/09/24
Exclusief voor leden
H'ART Museum en 750 jaar Amsterdam
Vandaag kondigt H’ART Museum in Amsterdam de programmering om aan te haken bij het 750-jarig bestaan van de Nederlandse hoofdstad. Veel wordt verwacht van 17 Rembrandts uit een Amerikaanse collectie.
17/09/24
Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!
17/09/24
Exclusief voor leden
Fall towns
Wat zijn de trends in het reizen op dit moment? We waren als redactie op zoek naar opkomende trends. Met wat rondspeuren op sociale media duikt er een mooi relatief jong reisbegrip op, 'fall towns'.