05-04-2025: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op een positieve wijze wil bijdragen aan de wereld van morgen. Met te verwachten 10.000 bezoekers is deze combinatie van vak- en publieksbeurs de grootste in zijn soort in Europa en dé plek om in Nederland impact te maken Meer informatie op: https://impactfairnederland.nl
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Destinatie Nederland, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, LDA, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
|
|
03/03/25
Museum Batavialand wordt de komende jaren ingrijpend vernieuwd. Provinciale Staten van Flevoland hebben ingestemd met de plannen om het museumcomplex en de presentaties voor 25 miljoen euro te moderniseren. Zowel de provincie Flevoland, gemeente Lelystad als fondsen en sponsoren dragen daaraan bij.
|
03/03/25
De attractie in Dallas-Fort Worth is het derde Peppa Pig-themapark van Merlin dat wereldwijd wordt geopend en het tweede in de VS. De investering bedraagt meer dan $ 40 miljoen.
|
26/02/25
De Raad van Toezicht van de Koninklijke Defensiemusea (SKD) heeft Frankwin van Beers per 1 maart 2025 benoemd als Algemeen directeur-bestuurder. Hij volgt interim-bestuurder Marita Schreur op. Van Beers brengt veel ervaring vanuit diverse leisurefuncties mee.
|
17/02/25
Brabant krijgt er een innovatieve, interactieve attractie bij waar bezoekers zelf chocolade kunnen verwerken: The Chocolate Factory. Dat is een unieke attractie in Nederland, combineert de magie van chocolade met technologische innovaties.
|
13/02/25
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
|
10/02/25
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
|
28/01/25
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
|
21/01/25
Madurodam gaat in 2025 voor een jaar vol vernieuwing. Het bekende attractiepark in Den Haag, dat Nederland in het klein toont, investeert in nieuwe attracties en een uitbreiding van het park. Zo opent er in het voorjaar een nieuw themagebied en in de zomer een spectaculaire dark ride.
|
|