Geplaatst op: 16-05-2013
Auteur: Annemarie Kuijer

Survival of the fitness

Survival of the fitness
Hoe creatief bent u als fitnessondernemer? Want creativiteit is een bittere noodzaak om je in deze verzadigde markt te blijven onderscheiden. Dát die markt verzadigd is, hoef ik u niet te vertellen. Grote partijen als Achmea Health Centers, Health City en Basic Fit hebben afgelopen jaren het aantal vestigingen verder uitgebreid. Daarnaast blijkt Anytime Fitness – met 2000 fitnessvestigingen wereldwijd – de Nederlandse markt te willen veroveren, hoewel ze beseffen dat het een verdringingsmarkt is. Alleen al dit jaar wil Anytime Fitness 10 tot 15 nieuwe filialen openen.

Wat betekent die toename van het aanbod voor uw bedrijf? Precies: dat u creatief moet zijn om u te kunnen onderscheiden. En ik sta soms versteld van de innoverende ideeën die ik tegenkom. Zoals sportscholen waar je 24 uur per dag en 7 dagen in de week terecht kunt. Of waar je minder betaalt naarmate je vaker komt. En heeft u al gehoord van ‘groene fitnessapparatuur’? In vier Nederlandse sportscholen staan sinds kort fitnessautomaten waarop sporters hun bewegingen omzetten in elektriciteit. Ook zie ik steeds meer outdooractiviteiten, zoals The Bootcamp Club, die inspelen op een groepsgevoel bij de deelnemers.

Allemaal hartstikke goede ideeën. Maar hoe gaat ú zich onderscheiden? Hoe past ú zich aan de verzadigde markt aan? Zoals Charles Darwin schreef: ‘It’s not the strongest of species that survive, nor the most intelligent. It is the one most adaptable to change.’ Ik nodig u van harte uit om te reageren op deze blog en/of andere onderwerpen in onze Rabobank Horeca & Recreatie netwerkgroep op LinkedIn.
Topics:Sport
Trefwoorden: fitness

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.