Geplaatst op: 12-09-2013

Ooh Ooh Cherso voorbij

Ooh Ooh Cherso voorbij

De bestemming Chersonissos op het eiland Kreta kan zich al lange tijd verheugen in grote belangstelling van vooral jeugdige Nederlandse vakantievierders. Het TV-programma OhOh Cherso bevestigde het beeld dat de bestemming vooral geliefd is als het gaat om ‘feesten en beesten’. In opdracht van de gemeenteraad van Chersonissos en het Verkeersbureau van Kreta deden drie groepen studenten van de minor Destination Management van Inholland Diemen onderzoek ter plaatse naar de mogelijkheden om de beeldvorming bij te stellen en Kreta en Chersonissos als duurzame bestemming te promoten.


Tijdens hun desk- en fieldresearch bleek al gauw dat de meeste touroperators de nadruk leggen op strand en uitgaan en weinig of niet refereren aan de natuurlijke en culturele bezienswaardigheden die het eiland te bieden heeft. Ook stelden zij vast dat Kreta zelf nog wel het een en ander kan ondernemen om de andere kanten van het eiland onder de aandacht van bezoekers te brengen en dat daarbij de inzet van een actuele website een belangrijke bijdrage kan leveren. Gesprekken ter plaatse met toeristische ondernemers toonden aan dat men op Kreta ook belangstelling heeft voor andere doelgroepen, zoals gezinnen met kinderen en meer cultureel ingestelde toeristen en dat alle betrokkenen een verlenging van het seizoen zouden toejuichen.


Voor wat betreft de duurzaamheid gaven vertegenwoordigers van de grotere hotels en touroperators aan dat zij daaraan reeds aandacht besteden in hun bedrijfsvoering, maar de kleinere hotels en reisorganisaties bleken hieraan nog niet veel aandacht te besteden. Deze ondernemers toonden echter wel belangstelling en gaven aan dat zij behoefte hebben aan training en informatie over dit onderwerp en deden revens een beroep op de lokale overheden om dit te faciliteren.


Nadat de drie rapporten besproken zijn door overheid en ondernemers zullen vertegenwoordigers van Inholland Diemen na het hoogseizoen afreizen naar Kreta om een aantal trainingen te verzorgen en een verdere bijdrage leveren aan het verduurzamen van de bestemming.
Trefwoorden: Inholland, onderzoek, cherso, destination management

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
25/12/24
Apollo breidt aanbod op Gran Canaria en Fuerteventura uit
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
24/12/24
Vakantieparken in Nederland razend populair tijdens kerstvakantie
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.