Geplaatst op: 08-03-2015
Auteur: Ko Koens

Insightful presentation of Albert Postma at ITB Berlin

Insightful presentation of Albert Postma at ITB Berlin
Professor Dr. Albert Postma of Stenden University and CELTH delivered a sucessful keynote on the topic of visitor pressrue during the ITB Destinations Day in Berlin on Thursday 5 March. As the number of international tourists rises, popular city destinations like Venice and Barcelona are starting to suffer from an overload of tourists, a loss of authenticity as well as conflicts with the local population. However, the the limits of the world’s most important city destinations, and how can conflicts be avoided, largely remains unclear.

Professor Postma discussed the topical issue of visitor pressure among residents in a lively presentation and highlighted how visitor pressure differs per city. A particular difference could be observed between established destinations like Amsterdam and Berlin, and upcoming destinations. Afterwards Lars Bernhard Jørgensen, the Managing Director of Wonderful Copenhagen reflected on the topic of visitor pressure and offered further insights into the tensions that politicians in tourist cities need to navigate.

You can watch the keynote again online through the livestream at the ITB website. Click here to go the site.
Trefwoorden: urban tourism, visitor pressure, ITB

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.