Geplaatst op: 08-03-2015
Auteur: Ko Koens

Insightful presentation of Albert Postma at ITB Berlin

Insightful presentation of Albert Postma at ITB Berlin
Professor Dr. Albert Postma of Stenden University and CELTH delivered a sucessful keynote on the topic of visitor pressrue during the ITB Destinations Day in Berlin on Thursday 5 March. As the number of international tourists rises, popular city destinations like Venice and Barcelona are starting to suffer from an overload of tourists, a loss of authenticity as well as conflicts with the local population. However, the the limits of the world’s most important city destinations, and how can conflicts be avoided, largely remains unclear.

Professor Postma discussed the topical issue of visitor pressure among residents in a lively presentation and highlighted how visitor pressure differs per city. A particular difference could be observed between established destinations like Amsterdam and Berlin, and upcoming destinations. Afterwards Lars Bernhard Jørgensen, the Managing Director of Wonderful Copenhagen reflected on the topic of visitor pressure and offered further insights into the tensions that politicians in tourist cities need to navigate.

You can watch the keynote again online through the livestream at the ITB website. Click here to go the site.
Trefwoorden: urban tourism, visitor pressure, ITB

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.