Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-05-2015
Auteur: Marie-Ange de Kort

Workshop Toerisme- & Vrijetijdscongres: Taste of Amsterdam

Workshop Toerisme- & Vrijetijdscongres: Taste of Amsterdam

Verleiden met lekker eten en drinken, wie zwicht daar niet voor? Dat was de centrale boodschap van Henk Jan Kakebeen, directeur, Taste Amsterdam op het Toerisme- & Vrijetijdscongres 2015.


Taste of Amsterdam’ is een (internationaal) food-festival in en rond het Amsterdamse Amstelpark waarbij 150 partijen zijn aangesloten met als kernconcept: het samenbrengen van veel variatie en inspiratie op het gebied van ‘food’, waar het plezier afspat en chefs van bekende restaurants dichter bij het publiek gebracht worden. Naast het plezier zit er ook een educatief tintje aan. Mensen kunnen proeven, genieten, zelf leren van masterchefs in culinaire workshops en een feestje meemaken. Op de website lezen we de volgende tekst:


"Stel je eens voor: ‘Foodie heaven’, daar waar door de beste Nederlandse en internationale chef-koks verrukkelijk gekookt wordt; waar de beste restaurants uit Amsterdam en omgeving zichzelf presenteren met de meest uiteenlopende signature dishes van de chefs.”


De kracht van het concept is de combinatie van chefs en diverse merken, waarbij optimaal gebruik wordt gemaakt van het marketingbudget. In samenwerking met SBS, AT5, het Financieel Dagblad en het Parool heeft oprichter Henk-Jan Luik het ‘ battle-concept’ tussen masterchefs ingevoerd, waarbij bloggers zijn ingezet om over het gebeuren te vertellen en via social media te verspreiden. Verleiding vindt vervolgens ook plaats via een eigen You tube kanaal en verschillende guerilla acties, met name free pubblicity via de social media.


Het verhaal is belangrijk: van de ingrediënten, de receptuur, de chef zelf. Het doel van deze verhalen is wederom verleiding zodat gasten terugkomen. Alles draait uiteindelijk wel om de kwaliteit van je evenement: je bent zo goed als je laatste evenement!

Topics:Horeca
Trefwoorden: restaurants, eten, beleving

||| Nieuws |||

17/04/25
Exclusief voor leden
Waar ga je naartoe op je eerste date?
Eerste dates brengen altijd onzekerheid met zich mee: het is niet makkelijk om overeenkomsten te vin...
16/04/25
Exclusief voor leden
Kröller-Müller Museum krijgt drie toeristische Michelin sterren
Het Kröller-Müller Museum is heel blij met de toegekende maximale drie toeristische sterren van Michelin voor 2025. Het museum is de reis waard om er naartoe te gaan.
16/04/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent avontuurlijk Rivierenland voor jonge ontdekkers
Madurodam heeft zijn nieuwste themagebied geopend: Rivierenland. Dit avontuurlijke speelparadijs, geïnspireerd door het typisch Nederlandse rivierenlandschap, biedt kinderen volop mogelijkheden om te klauteren, klimmen, spetteren en ontdekken. Later dit jaar volgt nog een dark-ride.
16/04/25
Jaarbeurs blikt terug op succesvol 2024 en zet koers naar duurzame toekomst
Koninklijke Jaarbeurs heeft haar geïntegreerd jaarverslag 'Samen duurzaam verder' gepubliceerd, waarin de resultaten van 2024 en de strategie voor de toekomst centraal staan.
16/04/25
Mijlpaal: 800 Green Key’s in Nederland
Restaurant De Dikke van Dale in Leeuwarden heeft als 800e bedrijf in Nederland het prestigieuze Green Key certificaat behaald. De feestelijke uitreiking vond maandag plaats in aanwezigheid van wethouder Abel Reitsma van de gemeente Leeuwarden en Erik van Dijk, National Operator van Green Key Nederland.
16/04/25
Exclusief voor leden
Sterke groei vakantieboekingen via online platforms in Nederland
Het boeken van vakanties via online platforms is in Nederland sterk in opkomst. Afgelopen jaar steeg het aantal Nederlanders dat een vakantie via zo'n platform boekte met maar liefst 18%. Dit blijkt uit de recente Nationale Benchmark Vakantieplatformen van Multiscope, waarbij ruim 5.200 Nederlanders werden ondervraagd.
16/04/25
Exclusief voor leden
TopParken realiseert tien appartementen in centrumgebouw Lage Vuursche
TopParken biedt op haar Utrechtse vakantiepark Résidence Lage Vuursche vanaf het aanstaande Paasweekend 10 luxe vakantieappartementen aan. De appartementen zijn geschikt voor maximaal vier personen en bevinden zich in het nieuwe centrumgebouw, waar ook het nieuwe restaurant en wellnesscentrum te vinden zijn.
16/04/25
Exclusief voor leden
Succesvol 2024 voor de Efteling: Omzet boven de 300 miljoen en tevreden gasten
Attractiepark de Efteling in Kaatsheuvel heeft opnieuw een succesvol jaar achter de rug. In 2024 bezochten 5,6 miljoen mensen het park, wat resulteerde in een netto omzet van meer dan 300 miljoen euro en een netto bedrijfsresultaat van 36,8 miljoen euro.