Initiatiefnemersoverzicht
Vrijetijdsnetwerk
Vrijetijdsnetwerk stelt zich tot doel om mensen uit de wereld van de vrijetijd met elkaar te verbinden door kennisuitwisseling en discussie tussen onderwijs, overheid, bedrijfsleven en andere betrokkenen te organiseren. Dit doet zij door: - Het creëren van ontmoetingsplekken – werkelijk of virtueel - waar kennisuitwisseling en discussie tussen onderwijs, overheden en bedrijfsleven en andere betrokkenen kan plaatsvinden;
- Het organiseren van en publiceren over kritische, vernieuwende vak- en/of maatschappelijke discussies die de kwaliteit van het denken en doen in de vrijetijdssector op een hoger plan brengt;
- Aandacht voor innovatie door de actieve ontwikkeling, toepassing en verspreiding van innovatieve concepten, onderzoeken en werkwijzen;
- Het creëren van een leeromgeving voor beroepsbeoefenaren in de vrijetijdssector in brede zin, voor competentieontwikkeling en uitwisseling van kennis, expertise of ervaring met andere disciplines en belangen;
- Het organiseren van netwerkactiviteiten ter bevordering van contact, begrip en samenwerking tussen alle betrokkenen in de vrijetijdssector.
Wilt u publiceren in Vrijetijdstudies? Klik dan hier voor meer informatie.
|
|
16/12/25
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
|
16/12/25
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
|
16/12/25
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
|
16/12/25
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
|
15/12/25
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
|
15/12/25
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
|
15/12/25
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
|
15/12/25
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.
|
|