Economische factor erfgoedtoerisme
Geld verdienen met historie
Rondvaartboot met toeristen op de Binnendieze te ’s-Hertogenbosch.
De laatste tijd wordt er veel gepraat en geschreven over
erfgoedtoerisme. Erfgoed wordt dan gezien als economische factor, een manier om
geld te verdienen, terwijl het voorheen vaak alleen werd gezien als kostenpost.
Erfgoedtoerisme is een heel specifieke vorm van toerisme, waarbij de plaatsen
en activiteiten worden bezocht die de verhalen en mensen uit het verleden
vertegenwoordigen.
In de literatuur lopen de schattingen van de omvang van het
erfgoedtoerisme uiteen van zo'n 40 tot zelfs 60% van het tot...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
|
|
08/11/24
In 2025 start de gemeente Drimmelen een pilot met het Biesboschvaantje, een initiatief van Stichting Recreatief Drimmelen en lokale ondernemers. Het Biesboschvaantje is bedoeld voor gebruikers van de Biesbosch, die hiermee kunnen bijdragen aan het onderhoud en beheer van recreatieve voorzieningen.
|
21/10/24
In 2025 gaat Boot Holland een fase in. De indoor watersportbeurs van Nederland krijgt een moderne nautische look, wat zowel vaste bezoekers als nieuwe watersportliefhebbers aanspreekt.
|
15/10/24
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.
|
11/10/24
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
|
09/10/24
Peter Brussel, Algemeen Voorzitter van HISWA-RECRON, is op zondag 6 oktober 2024 onverwachts overleden.
|
20/09/24
Met de opening van twee nieuwe bruggen en een extra jachthaven is weer een vernieuwing bereikt in He...
|
08/07/24
De Vaarroute Súd Ie is sinds kort in zijn geheel bevaarbaar voor boten in de DM-klasse met een beperkte diepgang en met een maximale hoogte van 2.40 meter. Om dit mogelijk te maken zijn alle bruggen op de route de afgelopen jaren verhoogd naar 2.50 meter.
|
01/07/24
De Landelijke Vereniging tot Behoud van het Historisch Bedrijfsvaartuig (LVBHB) bestaat dit jaar een halve eeuw. Op 6 juli begint vanuit Middelburg een spectaculaire erfgoedtour door het hele land met circa 165 historische schepen.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|