Geplaatst op: 02-09-2013
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Half miljoen bezoekers voor Uitmarkt

Half miljoen bezoekers voor Uitmarkt
De 36ste editie van de Uitmarkt trok dit jaar meer dan een half miljoen bezoekers naar het Museumplein en het Leidseplein in Amsterdam. Deze bezoekers hebben kunnen genieten van zo’n 355 verschillende gratis toegankelijke optredens op 30 podia en van presentaties van zo’n 200 culturele instellingen. Voor boeken en schrijvers kon de Uitmarktbezoeker dit jaar terecht op Manuscripta, voor het eerst onderdeel van de Uitmarkt. De sfeer was uitermate goed door het zomerse weer.

Nieuw talent en samenwerking
De Uitmarkt stond dit jaar in het teken van nieuw talent. Een speciale broedplaats aan de rand van het Uitmarkt-terrein bood jonge makers een open podium. Verschillende culturele instellingen kozen er dit jaar voor zich gezamenlijk te presenteren. Waaronder de Museumpleininstellingen (Van Gogh Museum, Het Koninklijk Concertgebouw, Rijksmuseum en Stedelijk Museum) en de instellingen in de Amsterdamse Plantagebuurt (o.a. Joods Historisch Museum, Hermitage Amsterdam en De Appel).

Crowdfunding
De campagne Cultuur, Daar Geef Je Om bood Uitmarktbezoekers hulp bij het ontdekken hoe zij hun steentje kunnen bijdragen aan hun favoriete theatergroep, museum, festival of andere culturele organisatie. Crowdfundingplatform Voordekunst had een eigen stand met daarin een podium waar jonge theatermakers optraden en via een pinapparaat geld ophaalden bij het aanwezige publiek.

Over Uitmarkt
De Uitmarkt wordt in opdracht van Stichting Uitmarkt georganiseerd door De Vries Producties. Stichting Amsterdam Marketing verzorgt de marketing, redactie en publiciteit van en informatievoorziening over de Uitmarkt. De Uitmarkt heeft als doel: het bevorderen van cultuurparticipatie door een zo breed mogelijk publiek te laten kennismaken met het rijke en gevarieerde aanbod voor het komende seizoen. De doelgroep bestaat uit (potentieel) cultureel geïnteresseerden uit heel Nederland.
Topics:Cultuur
Trefwoorden: cultuur, theater

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...