Geplaatst op: 02-09-2013
Auteur: Marc Gerlings

Start verkiezing leerbedrijf recreatie 2014

Start verkiezing leerbedrijf recreatie 2014

Deze week start de campagne voor de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2014 Recreatie.


De verkiezing is een initiatief van Kenwerk en de sociale partners in de sector recreatie.

Erkende leerbedrijven in de sector recreatie worden opgeroepen zich voor deze verkiezing aan te melden en daarmee het belang van leren in de praktijk in de sector te benadrukken.


Stimuleren leren in de praktijk

De verkiezing onderstreept het belang van leren in de praktijk in de sector recreatie. De waarde van leerbedrijven wordt op deze manier extra onder de aandacht gebracht. Praktijkbegeleiders en ondernemers uit het hele land kunnen met de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2014 Recreatie hun talent tonen.


Angelique Remkes (secretaris commissie Leerbedrijf van het Jaar Recreatie): "Kwaliteit staat voorop bij de verkiezing. De sector heeft behoefte aan kwalitatief goede leerbedrijven. Leerbedrijven worden tijdens de verkiezing aan verschillende criteria getoetst. Zo wordt gekeken of het bedrijf continu werkt aan verbetering van de leeromgeving, een goed arbeidsklimaat heeft en een duidelijk opleidingsbeleid kent. Deze verkiezing is een mogelijkheid om te laten zien dat leerbedrijven een voorbeeld zijn van goede praktijkbegeleiding in de branche. Zij zetten zichzelf hiermee in de spotlights.”


Aanmelden

Leerbedrijven kunnen zich aanmelden tot 16 oktober 2013. Na aanmelding is het aan de leerbedrijven om de verkiezingscommissie (vertegenwoordigers van de werkgevers- en werknemersorganisaties en het onderwijs) te overtuigen van hun opleidingskwaliteiten. Van alle inzendingen krijgen de vijf beste bedrijven een audit en de mogelijkheid zichzelf te presenteren aan de commissie. De winnaar wordt bekendgemaakt in het voorjaar van 2014. Voor meer informatie over de campagne kunt u terecht op de website: www.kenwerk.nl/leerbedrijfvanhetjaar

Trefwoorden: leerbedrijf, 2014, recreatie

CELTH





||| Nieuws |||

03/03/25
Artikelen Capita Selecta uit Trendrapport online
Alle artikelen in het hoofdstuk Capita Selecta van het nieuwste Trendrapport staan online. Mede dankzij partners CELTH en NBTC vrij toegankelijk.
03/03/25
Exclusief voor leden
GoVolta's budgettrein strandt door financieringsproblemen
Een ontluisterend interview in de Volkskrant met de initiatiefnemers van GoVolta, het bedrijf van Maarten Bastian en Hessel Winkelman. Ze hadden grootse plannen om in 2025 budgettreinen door Europa te laten rijden.
03/03/25
Wandelnetwerk Ieperboog Oost in de prijzen
Het wandelnetwerk Ieperboog Oost van Westtoer is op de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent bekroond tot Wandelroute van het Jaar 2025. Deze prestigieuze prijs wordt jaarlijks toegekend aan nieuwe of recent gewijzigde wandelroutes in de Benelux.
03/03/25
Het effect van ‘Wie is de Mol’ op bestemmingen
Na elk seizoen van "Wie is de Mol?" stijgt het aantal Nederlandse vakantieboekingen naar de landen waar het populaire tv-programma is opgenomen. Autoverhuurbedrijf Sunny Cars meldt een opvallende toename in de verhuur van auto’s in de landen waar de opnames waren.
03/03/25
Exclusief voor leden
Low Carbon Travels en Nature Travel Lab bundelen krachten
Nature Travel Lab en Low Carbon Travels hebben de handen ineengeslagen om duurzame en natuurgerichte reizen te stimuleren.
03/03/25
Exclusief voor leden
Museum Batavialand krijgt nationale allure
Museum Batavialand wordt de komende jaren ingrijpend vernieuwd. Provinciale Staten van Flevoland hebben ingestemd met de plannen om het museumcomplex en de presentaties voor 25 miljoen euro te moderniseren. Zowel de provincie Flevoland, gemeente Lelystad als fondsen en sponsoren dragen daaraan bij.
03/03/25
Exclusief voor leden
NAVO-top: Varend Corso gaat niet door
Het bestuur van Varend Corso Westland heeft het weloverwogen en moeilijke besluit moeten nemen dat het evenement dit jaar niet door kan gaan. De NAVO-top zit dit typische Hollandse evenement dwars.
03/03/25
Exclusief voor leden
Merlin Entertainments opent derde Peppa Pig themapark
De attractie in Dallas-Fort Worth is het derde Peppa Pig-themapark van Merlin dat wereldwijd wordt geopend en het tweede in de VS. De investering bedraagt meer dan $ 40 miljoen.

||| Agenda |||

11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...