Geplaatst op: 02-09-2013
Auteur: Marc Gerlings

Start verkiezing leerbedrijf recreatie 2014

Start verkiezing leerbedrijf recreatie 2014

Deze week start de campagne voor de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2014 Recreatie.


De verkiezing is een initiatief van Kenwerk en de sociale partners in de sector recreatie.

Erkende leerbedrijven in de sector recreatie worden opgeroepen zich voor deze verkiezing aan te melden en daarmee het belang van leren in de praktijk in de sector te benadrukken.


Stimuleren leren in de praktijk

De verkiezing onderstreept het belang van leren in de praktijk in de sector recreatie. De waarde van leerbedrijven wordt op deze manier extra onder de aandacht gebracht. Praktijkbegeleiders en ondernemers uit het hele land kunnen met de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2014 Recreatie hun talent tonen.


Angelique Remkes (secretaris commissie Leerbedrijf van het Jaar Recreatie): "Kwaliteit staat voorop bij de verkiezing. De sector heeft behoefte aan kwalitatief goede leerbedrijven. Leerbedrijven worden tijdens de verkiezing aan verschillende criteria getoetst. Zo wordt gekeken of het bedrijf continu werkt aan verbetering van de leeromgeving, een goed arbeidsklimaat heeft en een duidelijk opleidingsbeleid kent. Deze verkiezing is een mogelijkheid om te laten zien dat leerbedrijven een voorbeeld zijn van goede praktijkbegeleiding in de branche. Zij zetten zichzelf hiermee in de spotlights.”


Aanmelden

Leerbedrijven kunnen zich aanmelden tot 16 oktober 2013. Na aanmelding is het aan de leerbedrijven om de verkiezingscommissie (vertegenwoordigers van de werkgevers- en werknemersorganisaties en het onderwijs) te overtuigen van hun opleidingskwaliteiten. Van alle inzendingen krijgen de vijf beste bedrijven een audit en de mogelijkheid zichzelf te presenteren aan de commissie. De winnaar wordt bekendgemaakt in het voorjaar van 2014. Voor meer informatie over de campagne kunt u terecht op de website: www.kenwerk.nl/leerbedrijfvanhetjaar

Trefwoorden: leerbedrijf, 2014, recreatie

CELTH





||| Nieuws |||

23/02/25
Exclusief voor leden
Vakantiegangers geven miljarden uit via vakantieplatformen
In de afgelopen drie jaar hebben vakantiegangers maar liefst 32,3 miljard euro uitgegeven aan boekingen via vakantieplatformen. Vakantiegangers geven het meeste uit op platforms die zich richten op reispakketten, zoals D-reizen en Dé VakantieDiscounter.
20/02/25
Exclusief voor leden
TUI, Corendon en Sunweb populairste Nederlandse touroperators
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb.
16/02/25
Exclusief voor leden
Europese luchthavens verwelkomen meer passagiers dan voor de pandemie
In 2024 hebben Europese luchthavens voor het eerst sinds de pandemie meer passagiers verwelkomd dan in 2019. Voor 2025 verwacht ACI EUROPE een verdere groei van 4% in passagiersverkeer, ondanks economische onzekerheden en geopolitieke spanningen.
16/02/25
Exclusief voor leden
DERTOUR Group neemt Hotelplan Group over, HomeToGo verwerft Interhome
Op 12 februari 2025 kondigde DERTOUR Group de overname aan van Hotelplan Group van Migros, met uitzondering van Interhome. Dat onderdeel wordt overgenomen door HomeToGo Group.
16/02/25
Veelbelovende start voor TUI Group in het nieuwe boekjaar 2025
TUI Group heeft een sterke start gemaakt in het eerste kwartaal van het boekjaar 2025. Het onderliggende EBIT groeide voor het tiende kwartaal op rij. TUI CEO Sebastian Ebel benadrukte dat de resultaten laten zien dat TUI op koers ligt voor verdere groei in het volledige jaar.
10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.