Geplaatst op: 02-09-2013
Auteur: Marc Gerlings

Zorgzame uitstraling in merkcampagne Singapore Airlines

Zorgzame uitstraling in merkcampagne Singapore Airlines
Singapore Airlines lanceert vandaag een nieuwe ‘brand’ campagne genaamd ‘The Lengths We Go To’.Onderzoek leverde nieuwe marketing inzichten op.

Onderzoek zorgde voor omslag
De wereldwijde campagne, die zowel te zien zal zijn op televisie alsook in print en online media, is gericht op de inspanningen van de maatschappij om ervoor te zorgen dat alle passagiers zich speciaal voelen. Het is de uitkomst van een uitgebreide evaluatie die een jaar geleden is gestart, waarbij de focus lag op marketing communicatie om de eigenschappen van de maatschappij te benadrukken waarin het zich onderscheidt ten opzichte van andere maatschappijen in de luchtvaartindustrie. Passagiers, verschillend in leeftijd, inkomen en geslacht, zijn als onderdeel van het onderzoek geïnterviewd door het creatieve bureau TBWA.

Mak Swee Wah: "Toewijding bevestigen”
Executive Vice President Commercial, de heer Mak Swee Wah: "De voorkeuren van onze passagiers zijn dan ook altijd de belangrijkste overwegingen tijdens het ontwikkelingsproces van nieuwe producten en die zijn afkomstig uit alle hoeken van de wereld. Deze nieuwe campagne heeft tot doel dat hiermee onze toewijding wordt bevestigd.”

"De scenario’s in de media uitingen zijn voorbeelden van onze toewijding in het leveren van een bijzondere ervaring aan onze passagiers, met de Singapore Girl als symbool van ‘The Lengths We Go To’,om er voor te zorgen dat de men zich thuis voelt.De essentie van de Singapore Girl, met haar zachte en zorgzame uitstraling, blijft uiterst relevant. In een snel veranderende wereld, is excellente service een belangrijke onderscheidende factor,” aldus Mak.

Fujian, Glasgow en Venetië
Alle drie de commercials werden op locatie gefilmd – Fujian in China, Glasgow in Schotland en Venetië in Italië – met de betrokkenheid van honderden medewerkers van verschillende lokale productieteams.

Passagier betrekken via touchpoint
Deze campagne markeert ook een verschuiving naar het actief betrekken van consumenten via digitaletouchpoints. Als onderdeel van die verschuiving is een nieuwe microsite gelanceerd op singaporeair.com. Naast de vier films zal het ook een kijk-achter-de-schermen bieden van het productieproces van de commercials, alsook foto-essays en video’s die uitleggen hoe SIA’s merkbelofte wordt waargemaakt door hetgeen zij aanbiedt.

Op het YouTube kanaal van de airline vind je naast de filmpjes ook uitleg over de campagne en beelden over de productie van de films.
Trefwoorden: Communicatie, Singapore Airlines, Lengths we go to, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

03/03/25
Artikelen Capita Selecta uit Trendrapport online
Alle artikelen in het hoofdstuk Capita Selecta van het nieuwste Trendrapport staan online. Mede dankzij partners CELTH en NBTC vrij toegankelijk.
03/03/25
Exclusief voor leden
GoVolta's budgettrein strandt door financieringsproblemen
Een ontluisterend interview in de Volkskrant met de initiatiefnemers van GoVolta, het bedrijf van Maarten Bastian en Hessel Winkelman. Ze hadden grootse plannen om in 2025 budgettreinen door Europa te laten rijden.
03/03/25
Wandelnetwerk Ieperboog Oost in de prijzen
Het wandelnetwerk Ieperboog Oost van Westtoer is op de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent bekroond tot Wandelroute van het Jaar 2025. Deze prestigieuze prijs wordt jaarlijks toegekend aan nieuwe of recent gewijzigde wandelroutes in de Benelux.
03/03/25
Het effect van ‘Wie is de Mol’ op bestemmingen
Na elk seizoen van "Wie is de Mol?" stijgt het aantal Nederlandse vakantieboekingen naar de landen waar het populaire tv-programma is opgenomen. Autoverhuurbedrijf Sunny Cars meldt een opvallende toename in de verhuur van auto’s in de landen waar de opnames waren.
03/03/25
Exclusief voor leden
Low Carbon Travels en Nature Travel Lab bundelen krachten
Nature Travel Lab en Low Carbon Travels hebben de handen ineengeslagen om duurzame en natuurgerichte reizen te stimuleren.
03/03/25
Exclusief voor leden
Museum Batavialand krijgt nationale allure
Museum Batavialand wordt de komende jaren ingrijpend vernieuwd. Provinciale Staten van Flevoland hebben ingestemd met de plannen om het museumcomplex en de presentaties voor 25 miljoen euro te moderniseren. Zowel de provincie Flevoland, gemeente Lelystad als fondsen en sponsoren dragen daaraan bij.
03/03/25
Exclusief voor leden
NAVO-top: Varend Corso gaat niet door
Het bestuur van Varend Corso Westland heeft het weloverwogen en moeilijke besluit moeten nemen dat het evenement dit jaar niet door kan gaan. De NAVO-top zit dit typische Hollandse evenement dwars.
03/03/25
Exclusief voor leden
Merlin Entertainments opent derde Peppa Pig themapark
De attractie in Dallas-Fort Worth is het derde Peppa Pig-themapark van Merlin dat wereldwijd wordt geopend en het tweede in de VS. De investering bedraagt meer dan $ 40 miljoen.

||| Agenda |||

11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...