Geplaatst op: 02-09-2013
Auteur: Marc Gerlings

Zorgzame uitstraling in merkcampagne Singapore Airlines

Zorgzame uitstraling in merkcampagne Singapore Airlines
Singapore Airlines lanceert vandaag een nieuwe ‘brand’ campagne genaamd ‘The Lengths We Go To’.Onderzoek leverde nieuwe marketing inzichten op.

Onderzoek zorgde voor omslag
De wereldwijde campagne, die zowel te zien zal zijn op televisie alsook in print en online media, is gericht op de inspanningen van de maatschappij om ervoor te zorgen dat alle passagiers zich speciaal voelen. Het is de uitkomst van een uitgebreide evaluatie die een jaar geleden is gestart, waarbij de focus lag op marketing communicatie om de eigenschappen van de maatschappij te benadrukken waarin het zich onderscheidt ten opzichte van andere maatschappijen in de luchtvaartindustrie. Passagiers, verschillend in leeftijd, inkomen en geslacht, zijn als onderdeel van het onderzoek geïnterviewd door het creatieve bureau TBWA.

Mak Swee Wah: "Toewijding bevestigen”
Executive Vice President Commercial, de heer Mak Swee Wah: "De voorkeuren van onze passagiers zijn dan ook altijd de belangrijkste overwegingen tijdens het ontwikkelingsproces van nieuwe producten en die zijn afkomstig uit alle hoeken van de wereld. Deze nieuwe campagne heeft tot doel dat hiermee onze toewijding wordt bevestigd.”

"De scenario’s in de media uitingen zijn voorbeelden van onze toewijding in het leveren van een bijzondere ervaring aan onze passagiers, met de Singapore Girl als symbool van ‘The Lengths We Go To’,om er voor te zorgen dat de men zich thuis voelt.De essentie van de Singapore Girl, met haar zachte en zorgzame uitstraling, blijft uiterst relevant. In een snel veranderende wereld, is excellente service een belangrijke onderscheidende factor,” aldus Mak.

Fujian, Glasgow en Venetië
Alle drie de commercials werden op locatie gefilmd – Fujian in China, Glasgow in Schotland en Venetië in Italië – met de betrokkenheid van honderden medewerkers van verschillende lokale productieteams.

Passagier betrekken via touchpoint
Deze campagne markeert ook een verschuiving naar het actief betrekken van consumenten via digitaletouchpoints. Als onderdeel van die verschuiving is een nieuwe microsite gelanceerd op singaporeair.com. Naast de vier films zal het ook een kijk-achter-de-schermen bieden van het productieproces van de commercials, alsook foto-essays en video’s die uitleggen hoe SIA’s merkbelofte wordt waargemaakt door hetgeen zij aanbiedt.

Op het YouTube kanaal van de airline vind je naast de filmpjes ook uitleg over de campagne en beelden over de productie van de films.
Trefwoorden: Communicatie, Singapore Airlines, Lengths we go to, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.