Geplaatst op: 02-09-2013
Auteur: Marc Gerlings

Zorgzame uitstraling in merkcampagne Singapore Airlines

Zorgzame uitstraling in merkcampagne Singapore Airlines
Singapore Airlines lanceert vandaag een nieuwe ‘brand’ campagne genaamd ‘The Lengths We Go To’.Onderzoek leverde nieuwe marketing inzichten op.

Onderzoek zorgde voor omslag
De wereldwijde campagne, die zowel te zien zal zijn op televisie alsook in print en online media, is gericht op de inspanningen van de maatschappij om ervoor te zorgen dat alle passagiers zich speciaal voelen. Het is de uitkomst van een uitgebreide evaluatie die een jaar geleden is gestart, waarbij de focus lag op marketing communicatie om de eigenschappen van de maatschappij te benadrukken waarin het zich onderscheidt ten opzichte van andere maatschappijen in de luchtvaartindustrie. Passagiers, verschillend in leeftijd, inkomen en geslacht, zijn als onderdeel van het onderzoek geïnterviewd door het creatieve bureau TBWA.

Mak Swee Wah: "Toewijding bevestigen”
Executive Vice President Commercial, de heer Mak Swee Wah: "De voorkeuren van onze passagiers zijn dan ook altijd de belangrijkste overwegingen tijdens het ontwikkelingsproces van nieuwe producten en die zijn afkomstig uit alle hoeken van de wereld. Deze nieuwe campagne heeft tot doel dat hiermee onze toewijding wordt bevestigd.”

"De scenario’s in de media uitingen zijn voorbeelden van onze toewijding in het leveren van een bijzondere ervaring aan onze passagiers, met de Singapore Girl als symbool van ‘The Lengths We Go To’,om er voor te zorgen dat de men zich thuis voelt.De essentie van de Singapore Girl, met haar zachte en zorgzame uitstraling, blijft uiterst relevant. In een snel veranderende wereld, is excellente service een belangrijke onderscheidende factor,” aldus Mak.

Fujian, Glasgow en Venetië
Alle drie de commercials werden op locatie gefilmd – Fujian in China, Glasgow in Schotland en Venetië in Italië – met de betrokkenheid van honderden medewerkers van verschillende lokale productieteams.

Passagier betrekken via touchpoint
Deze campagne markeert ook een verschuiving naar het actief betrekken van consumenten via digitaletouchpoints. Als onderdeel van die verschuiving is een nieuwe microsite gelanceerd op singaporeair.com. Naast de vier films zal het ook een kijk-achter-de-schermen bieden van het productieproces van de commercials, alsook foto-essays en video’s die uitleggen hoe SIA’s merkbelofte wordt waargemaakt door hetgeen zij aanbiedt.

Op het YouTube kanaal van de airline vind je naast de filmpjes ook uitleg over de campagne en beelden over de productie van de films.
Trefwoorden: Communicatie, Singapore Airlines, Lengths we go to, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

20/02/25
Exclusief voor leden
TUI, Corendon en Sunweb populairste Nederlandse touroperators
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb.
16/02/25
Exclusief voor leden
Europese luchthavens verwelkomen meer passagiers dan voor de pandemie
In 2024 hebben Europese luchthavens voor het eerst sinds de pandemie meer passagiers verwelkomd dan in 2019. Voor 2025 verwacht ACI EUROPE een verdere groei van 4% in passagiersverkeer, ondanks economische onzekerheden en geopolitieke spanningen.
16/02/25
Exclusief voor leden
DERTOUR Group neemt Hotelplan Group over, HomeToGo verwerft Interhome
Op 12 februari 2025 kondigde DERTOUR Group de overname aan van Hotelplan Group van Migros, met uitzondering van Interhome. Dat onderdeel wordt overgenomen door HomeToGo Group.
16/02/25
Veelbelovende start voor TUI Group in het nieuwe boekjaar 2025
TUI Group heeft een sterke start gemaakt in het eerste kwartaal van het boekjaar 2025. Het onderliggende EBIT groeide voor het tiende kwartaal op rij. TUI CEO Sebastian Ebel benadrukte dat de resultaten laten zien dat TUI op koers ligt voor verdere groei in het volledige jaar.
10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.