Geplaatst op: 02-09-2013
Auteur: Marc Gerlings

Zorgzame uitstraling in merkcampagne Singapore Airlines

Zorgzame uitstraling in merkcampagne Singapore Airlines
Singapore Airlines lanceert vandaag een nieuwe ‘brand’ campagne genaamd ‘The Lengths We Go To’.Onderzoek leverde nieuwe marketing inzichten op.

Onderzoek zorgde voor omslag
De wereldwijde campagne, die zowel te zien zal zijn op televisie alsook in print en online media, is gericht op de inspanningen van de maatschappij om ervoor te zorgen dat alle passagiers zich speciaal voelen. Het is de uitkomst van een uitgebreide evaluatie die een jaar geleden is gestart, waarbij de focus lag op marketing communicatie om de eigenschappen van de maatschappij te benadrukken waarin het zich onderscheidt ten opzichte van andere maatschappijen in de luchtvaartindustrie. Passagiers, verschillend in leeftijd, inkomen en geslacht, zijn als onderdeel van het onderzoek geïnterviewd door het creatieve bureau TBWA.

Mak Swee Wah: "Toewijding bevestigen”
Executive Vice President Commercial, de heer Mak Swee Wah: "De voorkeuren van onze passagiers zijn dan ook altijd de belangrijkste overwegingen tijdens het ontwikkelingsproces van nieuwe producten en die zijn afkomstig uit alle hoeken van de wereld. Deze nieuwe campagne heeft tot doel dat hiermee onze toewijding wordt bevestigd.”

"De scenario’s in de media uitingen zijn voorbeelden van onze toewijding in het leveren van een bijzondere ervaring aan onze passagiers, met de Singapore Girl als symbool van ‘The Lengths We Go To’,om er voor te zorgen dat de men zich thuis voelt.De essentie van de Singapore Girl, met haar zachte en zorgzame uitstraling, blijft uiterst relevant. In een snel veranderende wereld, is excellente service een belangrijke onderscheidende factor,” aldus Mak.

Fujian, Glasgow en Venetië
Alle drie de commercials werden op locatie gefilmd – Fujian in China, Glasgow in Schotland en Venetië in Italië – met de betrokkenheid van honderden medewerkers van verschillende lokale productieteams.

Passagier betrekken via touchpoint
Deze campagne markeert ook een verschuiving naar het actief betrekken van consumenten via digitaletouchpoints. Als onderdeel van die verschuiving is een nieuwe microsite gelanceerd op singaporeair.com. Naast de vier films zal het ook een kijk-achter-de-schermen bieden van het productieproces van de commercials, alsook foto-essays en video’s die uitleggen hoe SIA’s merkbelofte wordt waargemaakt door hetgeen zij aanbiedt.

Op het YouTube kanaal van de airline vind je naast de filmpjes ook uitleg over de campagne en beelden over de productie van de films.
Trefwoorden: Communicatie, Singapore Airlines, Lengths we go to, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

04/02/25
Horeca in 2025: Wat je nu moet weten om je zaak future-proof te maken!
Het inspirerende evenement heeft opnieuw laten zien waar de horeca naartoe gaan en welke ontwikkelingen echt niet meer te negeren zijn.
04/02/25
Texelse Rosalie Lap nieuwe directeur VVV Texel
Vanaf maart is Rosalie Lap door de Raad van Toezicht van VVV Texel aangesteld als directeur VVV Texel.
04/02/25
Benoeming tot Officier en Ridder van het Légion d'Honneur
Op 28 januari heeft de Franse president Emmanuel Macron in het Élysée-paleis in Parijs Europa-Park-oprichter Roland Mack benoemd tot “Officier de la Légion d'honneur” en Michael Mack, managing partner van Europa-Park en CEO van MACK One, tot “Chevalier de la Légion d'Honneur”.
04/02/25
De toekomst speelt op Delft Fringe Festival
Op 30 bijzondere locaties in Delft worden bezoekers van 27 mei tot en met 9 juni door 26 talenten verrast met dans, theater, muziek, cabaret en alles daartussen.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.