Geplaatst op: 03-09-2013
Auteur: Marc Gerlings

Reissector goed in websites

Reissector goed in websites

De beste website volgens de test van bureau WUA! Is Bol.com maar daarna valt de aanwezigheid op van reis- en hotelsites. De toeristische sector is stevig bezig digitaal.

De top 3 bestaat uit:

#1 BOL.COM

Bol.com mag zich met recht Koning Retail noemen. De website bleek in februari met afstand favoriet voor de aanschaf van een laptop. In dezelfde maand verpletterde Bol.com de concurrentie in het onderzoek naar tablets. De website scoorde ook goed bij de online zoektochten naar espressoapparaten en wasmachines. Dat de website nog steeds niet uitgegroeid is, bewees Bol.com door deze maand een vrijetijdswinkel te openen. Respondenten blijven de website ondanks het grote aanbod erg overzichtelijk vinden.

Michel Schaeffer, marketingdirecteur bij bol.com:

"Ik ben blij verrast. Het was leuk om vorig jaar op nummer 1 te komen, maar het is moeilijk om de beste te blijven. Uiteindelijk gaat dit onderzoek over hoe klanten onze website ervaren. Het is super om dan op nummer 1 te staan en daar te blijven, helemaal omdat we afgelopen jaar ongelooflijk veel veranderingen hebben doorgevoerd en er allerlei ontwikkelingen zijn geweest.”


#2BELVILLA.NL

Belvilla.nl eindigt als tweede in de WUA! Top 100 en is de beste website in de travelbranche. In april 2013 bleek Belvilla veruit favoriet voor het boeken van vakantiehuizen in Frankrijk. Maar liefst 28% van de respondenten boekte het vakantiehuis het liefst bij Belvilla. De zoektocht naar vakantiehuizen in Nederland leverde Belvilla de tweede plaats op. De website van Belvilla wordt door respondenten omschreven als ‘zeer duidelijk en overzichtelijk met veel keuze’.


#3KLM.COM

Respondenten die zich online oriënteren op vliegtickets, komen vaak bij KLM terecht. Dat bleek toen KLM als winnaar naar voren kwam in het onderzoek van juli 2013. KLM overtuigde hierin 21% van de respondenten en deed dat met het hoogste conversiepercentage van het veld. In deze bijzonder competitieve markt, waarin ook online agents als Cheaptickets.nl en Vliegtickets.nl hoge ogen gooien, houdt KLM de hoogste score over en stijgt de website van de vijfde naar de derde plaats in de WUA! Top 100 Websites.

In de top-10 staan nog meer hotelsites: plaats 5 is voor HotelSpecials.nl, plaats 8 voor Hotels.nl en plaats 10 voor Booking.com.

Trefwoorden: website, webdesign, e-commerce, reizen

CELTH





||| Nieuws |||

09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...