Geplaatst op: 09-09-2013
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

Caravan Salon blijft populair

Caravan Salon blijft populair

In 2012 bezochten 165.000 kampeerliefhebbers de Duitse beurs Caravan Salon. In 2013 sluit de beurs af met 175.000.

De beursorganisatie meldt dat de groei gezien wordt als een teken dat kamperen en caravans nog steeds zeer populair zijn.

Verwachting overtroffen
Joachim Schäfer, zaakvoerder van de firma Messe Düsseldorf GmbH, is de balans meer dan positief: "Met 175.000 bezoekers heeft de CARAVAN SALON onze verwachtingen voor 2013, nl. meer dan 160.000 bezoekers, duidelijk overtroffen. Ondanks de economisch moeilijke situatie komen zowel professionals als caravanfreaks uit de hele wereld naar Düsseldorf om hier hun zakelijke partners te ontmoeten en zich over innovaties te informeren. Het hoge aantal bezoekers toont ook hoe geliefd Caravaning nog steeds is als vakantievorm. Bovendien zijn wij gelet op de huidige marktsituatie in Europa uitermate verheugd over het feit dat ongeveer 25.000 buitenlandse bezoekers de weg naar Düsseldorf gevonden hebben."


Hermann Pfaff, vicevoorzitter van de vereniging van de Caravaning-industrie, was ook uitermate tevreden met het verloop van de beurs: "Wij zijn positief verrast door het grote aantal bezoekers en door de bereidheid van de bezoekers om ook echt tot een aankoop over te gaan. De balans is duidelijk beter dan de verwachtingen en de belangstelling is opnieuw toegenomen." Dit blijkt ook uit de verkoopcijfers.


Wolfgang Speck, van de firma Knaus Tabbert GmbH, verwoordt het als volgt: "De bezoekers zijn goed geïnformeerd en we hebben een hele reeks nieuwe klanten van ons product kunnen overtuigen. Onze verkoop zit globaal gezien op het niveau van vorig jaar, wat gelet op de globale situatie op de verschillende markten een opmerkelijke prestatie is.”

De 53e editie van CARAVAN SALON DÜSSELDORF zal van 29 augustus (dag voor de professionele bezoeker en de media) tot 7 september 2014 plaatsvinden.
Trefwoorden: kamperen, caravan, Caravan Salon

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.